برداشت های از بیانیه رییس جمهوراشرف غنی

© REUTERS / Mohammad IsmailAfghanistan's President Ashraf Ghani points while speaking during a news conference in Kabul
Afghanistan's President Ashraf Ghani points while speaking during a news conference in Kabul - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس جمهور اشرف غنی: خوشبختانه امروز تعریف واضح از دشمنان این سرزمین داریم


بیانات رهبری سیاسی و نظامی کشور در 9 حوت مختص به امور امنیتی کشور و توانمندی نیرو در تامین امنیت و مبارزه با تروریزم ، دهشت افگنی و موادی مخدر در کشوربود ، که این همه، به گفته رییس جمهور، با قاطعیت تمام در اولویت های سیاست حکومت و شخص وی قرار دارد.
باید گفت که چه در زمان حکمیت حامد کرزی و چه هم حکمیت حکومت وحدت ملی تا به حال تحریف مشخص ای از دشمن نداشتند. امروز به گفته رییس جمهور اشرف غنی، خوشبختانه تعریف واضح ای از دشمنان این سرزمین داریم و اجماعی ملی برای مقابله با آنها وجود دارد. رییس جمهور گفت:
— دشمن اول این سرزمین گروه های تروریست و دهشتگری بنام طالبان، داعش و ۲۰ گروه دیگری هستند که با حمله به حریم زندگی مردم ما، می خواهند هستی و حیات این ملت را به تاراج بگذارند.
— قاچاقبرانی که بخاطر اهداف کثیف خود هم به امنیت کشور و هم به رونق اقتصادی آن ضربه میزنند و سرمایه های ملی را که یکایک فرزندان این کشور در آن سهم دارند به باد می دهند.
— مافیای مواد مخدر و دیگر حلقات مافیایی که بخاطر تداوم اقتصاد کثیف جرمی شان بار خیانت ملی را به دوش می کشند، دشمنان این سرزمین اند.
بنآ به گفته وی حال که تحریف مشخص از دشمنان وجود دارد، سوال پیدا می شود که پیروزی های ما چه است، آیا بر این پدیده های شوم موفق خواهیم شد ؟
دیگر اینکه اشرف غنی گفت: "شما می بینید یا می شنوید که رهبران طالبان در عیش و نوش بسر می برند و هرکدام شان چندین عروسی می کنند و فرزندان شان در ناز و نعمت قرار دارند، و حسابهای بانکی شان در خارج انباشته می شود، ولی یک مشت فریب خوردۀ نادان را با سوء استفاده از نام مقدس دین، ابزار نا امنی و جنگ و وحشی گری های خود می کنند".
اما اگر از حقیقت نگذریم قدرت مندان در داخل کشور که ضرور نیست از ایشان نام گرفته شود همچنان هرکدام شان چندین عروسی نکرده اند؟ فرزندان شان در ناز و نعمت قرار ندارند، و حسابهای بانکی شان در خارج انباشته نمی شود. و این خود به یک عنعنه برای رهبران جنگ دیروز و امروز مبدل گردیده.
البته رییس جمهور در مورد اینها حرفی به زبان نیاورد.
این مواردیست که در مصاحبه مبصر سیاسی رادیوی سپوتنیک نیوز دکتور سمیع الله پویا با تورن جنرال عطیق الله امرخیل مورد بحث با قرار گرفت. در ذیل کلیک کنید و بشنوید:

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала