یک فرد مظنون به اتهام تحقیق برای توسعه راکتی داعش در استرالیا دستگیر شد

© REUTERS / Dado Ruvicیک تایید دیگر بر همکاری نفتی داعش با ترکیه
یک تایید دیگر بر همکاری نفتی داعش با ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پولیس استرالیا روز سه شنبه یک مرد 42 ساله را به اتهام جرائم مرتبط با تروریسم و تلاش برای کمک به گروه تکفیری داعش برای توسعه راکتی در غرب «کانبرا»پایتخت این کشور دستگیر کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، مالکوم ترنبول نخست وزیر استرالیا نیز گفت، که این فرد درپی ارتقاء و ارائه سلاح هایی با فناوری بالا به تروریست های داعش بود.

Islamic State flag is seen in front of a Belgian flag in this illustration taken March 22, 2016 - اسپوتنیک افغانستان
گردن زدن گروگان آلمانی توسط همپیمانان داعش در فیلیپین

به نوشته تارنمای شبکه 'ای.بی.سی' استرالیا، این مرد در مقابل خانواده اش دستگیر شد و نخست وزیر استرالیا نیز گفت، که دستگیری این مرد 42 ساله پیوندی با تهدید فوری تروریستی ندارد.
وی گفت: پولیس ادعا می کند، این فرد قصد ارائه قابلیت های فنی و با فناوری بالا به داعش و شناسایی و توسعه راکتی را داشته است.
این مرد که نامش ذکر نشده است یک شهروند متولد شده در استرالیا است و گفته می شود در تماس با شبکه های وابسته به گروه تروریستی داعش بوده است.
گفته می شود، وی در زمینه برق آموزش دیده است و برای توسعه قابلیت های راکت های دوربرد برای گروه تروریستی داعش کار کرده است.
اندرو کالوینما به نقل از پولیس استرالیا گفت، که ادعا می شود این مرد با استفاده از شبکه انترنت برای ارائه خدمات به داعش عمل کرده است.
وی گفت، که این فرد در مرحله نخست برای تحقیق و طراحی یک دستگاه هشدار دهنده لیزری علیه مهمات هدایت ورودی استفاده شده توسط نیروهای ائتلاف در سوریه و عراق اقدام کرده است.
براساس این گزارش، وی در مرحله دوم نیز در حال تحقیق، طراحی و مدل سازی سیستم برای کمک به تلاش های داعش به منظور توسعه راکت های هدایت شونده بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала