امریکا از خطرناکترین طیارات جنگی روسیه نام برد

© Photo / Rob SchleiffertИстребитель Су-27
Истребитель Су-27 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رقابت درعرصه عصری ساختن هواپیماهای دور منزل جریان دارد

 


ژورنال سیاسی و نظامی امریکا «National interest» ریتنگ خطرناکترین طیارات جنگی روسیه برای رقبیان این کشور را به چاپ رسانید.

در مقاله پنج نوع خطرناکترین هواپیما های روسیه را که در رقابت و برتری با هواپیما های نظامی امریکا و ناتو قرار دارند ،مورد مطالعه خوانندگان خود قرار داده. از جمله۴ هواپیمای جنگنده و یک طیاره استراتیژیک راکت بردار روسیه شامل این بررسی است.
اول — هواپیمای جنگنده ثقیل SU-27. در مقاله آمده است که این جنگنده هوایی قدرت تصاحب کامل را در هوا دارد. این هواپیمای جنگی روسیه در سالهای ۷۰ در جواب به هواپیمای اف-۱۶ امریکایی اختراع گردید. مخترحین وظیفه گرفته بودند تا این جنگنده برتریت در مقایسه با اف-۱۶ را داشته باشد٬ که به قول این ژورنال ،روس ها کاملآ موفق به این وظیفه گردیدند. سو —۲۷ نسبت به رقیب خود سریعتر است. ۲۵۲۵ کیلومتر فی ساعت سرعت دارد ٬ در حالی که سرعت حد اعظمی رقیبان آن F-16 به ۲۲۰۰ و F/A- 18 به ۱۹۰۰ کیلومتر می رسد. مساحت تصاحب SU-27 به ۷۵۰ کیلومتر میرسد و قادر به حمل راکت های «هوا به هوا» با منزل موثر متوسط با سیستم رادار خود رهبری شده می باشد. این جنگنده ها در نمایشگاه های متحدد بین المللی اشتراک نموده و از موفقیت خاص برخوردار بود. چین و هند لایسنس تولید سو —۲۷ را خریداری نمودند و روسیه در ضمن به تولید جنگنده نوع سو-۳۳ که قابلیت نشست در کشتی های طیاره بر دار بحری را دارد٬ و بم افگن های جنگی سو- ۳۴ پرداخت.
نوع دوم در این مقاله ژورنال امریکایی جنگنده های میگ- ۲۹شامل است که اگر چه از لحاظ اندازه ٬ فاصله ای پروازو سرعت اش نمی تواند در رقابت با جنگنده روسی سوخوی قرار گیرد٬ اما از لحاظ مانور با سوخوی و جنگنده های امریکایی کاملآ در برتریت قرار دارد، که حتا پیلوت های قوای هوایی المان تایید نمودند. این جنگنده های کوچک قادر استند تا دو تن راکت ها و بم ها را با خود حمل نماید. در جنگ های نزدیک که مانور ها اهمیت اساسی دارد ٬قادر به فیر توپ های ۳۰ ملی متری سری السیر می باشند. قابل یاد آوری است که قوای هوایی روسیه امروز مجهز به جنگنده های مدرن نوع (MIG-29 SMT) است.
با همه توان مانوری ایکه میگ —۲۹ دارد٬ اما از سو-۳۵ بسیار عقب مانده. سو-۳۵ اولین جنگنده در جهان است که قابلیت مانور خارق العاده را دارد. این هواپیما با بسیاری پارامتر های خود به جنگنده های نسل ۵ نزدیک است. سو —۳۵ به مراتب سرعت کمتر از سو —۲۷دارد٬ اما مساحت جنگی آن بیشتر از دو برابر وسیع تر و در ۱۲ مقطع خود قادر است تا ۸ تن تسلیحات را حمل نماید و همچنان قدرت حمل راکت های خود رهبری شده نوع (AR-77) را دارد. درساختار این طیارات ازموادی که استفاده گردیده قابلیت دید آنرا برای رادار های دشمن بسیار ضعیف می سازد.
ژورنال«National Interest» امریکا توجه خاص به طیارات نوع PAK-FA روسیه نمود. این جنگنده ها مشانه به هواپیما های جنگی امریکایی نوع F-22 Raptor و F-35 Lighting II است ٬ اما سایر رقبای خود را بسیار از خود به عقب گذاشته. باسرعت اعظمی ۲۶۰۰ کیلومتر در ساعت PAK-FA نظر به سنجش های پنتاگون F-35 را عقب می گذارد. جنگنده روسی به مقاصد زیادی ساخته شده و تسلحیات آن نیز مختلف است. راکت های هوا به هوا با مساحت مختلف ٬ راکت های برای از بین بردن رادار های دشمن و بم های یک ونیم تنه که قادر به غرق کردن کشتی جنگی است، قابلیت نصب را در این جنگنده ها دارد.
در اخیر طیارات استراتیژیکی راکت بردار نوع (تو — ۱۶۰).(به اساس کلاسیفیکیشن ناتو Black Jack است). این طیارات سنگین اما سرعت خارق العاده دارند که به ۲۲۰۰ کیلومتر فی ساعت می رسد. تو-۱۶۰ می تواند اقیانوس را عبور نماید٬ چیزی را که همواره روسیه به نمایش گذاشته. این جنگنده استراتیژیک قادر به تجهیز ۱۲ راکت نوع Х-55 است که این راکت ها به نوبه خود ۳۳۰۰ کیلومتر تا هدف پرواز می نمایند که با خود بلاک کلاهک های هستوی حرارتی که هرکدام آن یک تن وزن دارند٬ انتقال می دهند. غرب مخصوص ناراحتی خود را از درک پلان های مسکو در ساختن ТU-160М2 ابراز میکند که مجهز با رادیو الکترونیک های نسل جدید و اسلحه مدرن از جمله راکت های مافوق صدا می باشد. همزمان کاربالای ساختن جنگنده های راکت بردار نوع PAK-DA ادامه دارد. کنسرن تکنالوژي رادیو الکترونیک سیستم جدید و خارق العاده را برای این نوع جنگندها اختراع نمود. قرار است دراول جنگنده های راکت بردار ТU-160 بدنیا بیاید. این به نوبه خود میدان ایست برای تحقق اختراعات در عرصه مواصلات هوایی و رقابت های رادیو الکترونیکی جهت استفاده های بعدی برای کمپلکت های هواپیما های دور منزل. ТU-160تا به حال یکی از اضلاع مهم عرصه تسلحیات هسته یی روسیه محسوب می گردد. در اپریل سال ۲۰۱۵ وزارت دفاع روسیه تصمیم گرفت تا تولیدات جنگنده های که بعد از همپاشی اتحادشوروی به تعلیق در آمده بود، از سر گرفته شود. البته با استفاده از تکنالوژی عصری. رقابت در عرصه مدرنیزه ساختن هواپیماهای عصری دور منزل با استفاده در آنها از افزار های رادیو الکترونیکی جدید جریان دارد.
کنسرن تکنالوژي رادیو الکترونیک در بخش سیستم جدید رهیابی و سیستم رهبری تسلیحاتی وظیفه گرفته و همچنان در پروگرام ، تامین کنترول مصرف در مواد احتراقی را نیز طرح ریزی می گردد. اولین کمپلکس سامان حالات این هواپیما ها در سال ۲۰۲۰ پلان گردیده آنچه به سیستم رادیو الکترونیک آین هواپیما ها ارتباط میگیرد٬ هوا پیمای استراتیژیک صاحب کمپلکس نسل پنجم به نام «همالای » میگردد که برای دفاع از سیستم های دفاعی دشمن در نظر است تا سیستم های رهیابی کاملآ بی رقیب که قادر است موقعیت هواپیما را به تناسب ستاره ها تشخیص نماید و اشتباهات را در تعیین خط سیر به شکل خود عیاری برطرف نماید نصب می گردد.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала