کمک 3،3 میلیون دالری جاپان به افغانستان

© Flickr / Grantukingکمک 3،3 میلیون دالر جاچان به افغانستان
کمک 3،3 میلیون دالر جاچان به افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش آژانس خبری" پژواک" کشور جاپان مبلغ ٣،٣ ميلیون دالر امریکايی را جهت کاهش خطرات و جلوگیری از تلفات بشری و اقتصادی، از طريق ادارۀ هبيتات با دولت افغانستان مساعدت نمود.

به گزارش آژانس خبری" پژواک" کشور جاپان مبلغ ٣،٣ ميلیون دالر امریکايی را جهت کاهش خطرات و جلوگیری از تلفات بشری و اقتصادی، از طريق ادارۀ هبيتات با دولت افغانستان مساعدت نمود.
قرارداد اين مساعدت، روز گذشته ميان کینجی اینوشیتا شارژدافیر سفارت جاپان در افغانستان و تیم میک نییر نماینده دفتر اسکان بشر سازمان ملل متحد (هبيتات) در افغانستان و وزاری سکتوری دولت افغانستان در کابل امضا شد.
کینجی اینوشیتا شارژدافیر سفارت جاپان در افغانستان، در این مراسم گفت که از این پروژه بیشتر از ٤.٢ ملیون شهروند از طریق توسعه و تطبیق پلان "پروژۀ شهر انعطاف پذیر" بهره مند خواهند شد.
وی علاوه کرد که این پروژه از طریق تجزیه و تحلیل، کمپاین کاهش خطرات آفات و بهبود زیرساخت های حیاتی، مانند بهبود کانال ها، ذخیرۀ کنار دریا، سیستم های جویچه کشی و کاهش آسیب پذیری و ذخیره گاه های آب را افزایش می دهد.
تیم میک نییر نماینده دفتر هبيتات در افغانستان که به همين مناسبت در کابل برگزار شده بود، گفت که این پروژه از طریق اداره اسکان سازمان ملل در جهت کاهش خطرات و جلوگیری از تلفات بشری و اقتصادی و مخصوصاً در نجات دادن زندگی زنان، دختران و مردان آسیب پذیر در شهرهای کابل و مزار شریف، تطبیق خواهد شد.
سید سعادت منصور نادری وزیر شهرسازی و مسکن در این مراسم گفت که این پروژه، ظرفیت تحت پوشش قرار دادن جوامع را تقویت می بخشد تا از خطرات جلوگیری نموده و در آماده شدن در برابر فاجعه کمک نماید.
وی افزود که این جوامع، می توانند با "پروژۀ شهر انعطاف پذیر"؛ خود را از طریق فعالیت های به رهبری خودشان، مانند پاسخگویی در برابر افزایش فاجعه، ساخت مدارس، شفاخانه ها و آمادگی در برابر زلزله و تقویت بدنۀ آسیب پذیر آن، تقويت کنند.
ویس احمد برمک، وزیر احیا و انکشاف دهات گفت توقع مى رود که آغاز کار اين پروژه، در ماه اپريل ٢٠١٧ شروع و در ماه مارچ ٢٠١٩ به پايان برسد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала