ناسا از سیاره های مشابه زمین رونمایی کرد

© ESOThis picture shows the Sun and the ultracool dwarf star TRAPPIST-1 to scale. The faint star has only 11% of the diameter of the sun and is much redder in color.
This picture shows the Sun and the ultracool dwarf star TRAPPIST-1 to scale. The faint star has only 11% of the diameter of the sun and is much redder in color. - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ناسا در یک کنفرانس خبری اطلاعاتی از هفت سیاره فراخورشیدی خبر داد، که ابعادی نزدیک به زمین داشته و امکان وجود زندگی در آنها دور از ذهن نیست.

به گزارش اسپوتنیک، مجله نیچر می نویسد، این سیارات فراخورشیدی که به دور ستاره‌ای به نام تراپیست-1 می‌گردند 39 سال نوری از زمین فاصله دارند و انتظار می‌رود در آینده نزدیک اخبار موثق و دقیق‌تری از وجود حیات در آنها منتشر شود.
ستاره تراپیست-1 یک ستاره کوتوله سرد بوده و تنها کمی از مشتری بزرگتر است. میزان نور خورشید 2000 برابر آن است.

برناردباون- سیاره جدید نظام شمسی - اسپوتنیک افغانستان
برناردباون- سیاره جدید نظام شمسی

پروفسور میشاییل گیلون از دانشگاه لیژ بلژیک به عنوان مسئول این پروژه تحقیقاتی در نشست ناسا اعلام کرد: ما انتظار داریم که تا چند سال آینده به اطلاعات دقیق‌تری در رابطه با این منظومه دست پیدا کنیم و امیدواریم که بتوانیم نشانه‌هایی از حیات موجودات زنده در این سیارات بیابیم.
وی افزود: در حال حاضر سه سیاره از این مجموعه شانس بیشتری برای داشتن حیات دارند و نام آنها به ترتیب تراپیست-1 بی، تراپیست-1سی و تراپیست-1دی است.
فاصله تمام این سیارات از ستاره این منظومه کمتر از فاصله عطارد به خورشید است و سیارات این منظومه شدیدا متراکم و به هم نزدیک هستند.
نکته جالب توجه در رابطه با تراپیست-1 سی این است که این سیاره در دورترین فاصله از ستاره این منظومه قرار داشته و این فاصله، محدوده مناسب برای امکان وجود آب مایع در آن را فراهم می‌کند و شانس زیادی برای امکان وجود حیات در آن به وجود می‌آورد.
دو سیاره دیگر که نزدیکترین فاصله از ستاره این منظومه را دارند روزهای شدیدا گرم و شب‌های شدیدا سردی دارند که البته این موضوع، امکان وجود حیات در آنها را به حداقل می‌رساند.
محققان اعلام کرده‌اند در ادامه تحقیقاتشان در رابطه با جنس این سیارات و جرم و چگالی آنها تحقیق خواهند کرد.
نزدیکی این منظومه به زمین امیدها را برای دست یافتن نسل حاضر به حیات فرازمینی، شدیدا افزایش داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала