باز خون های گرم در رگ های نظامیان و سیاسیون افغانستان و پاکستان به جوش آمد

© REUTERS / Faisal Mahmoodرهبران افغانستان و پاکستان
رهبران افغانستان و پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هراس افگنان قادر گردیدند تا یک بار دیگر دو همسایه را تا سرحد درگیری های نظامی در مقابل هم قرار دهند


هر باری حملات تروریستی در افغانستان و پاکستان مناسبات بین دو کشور را تیره می سازد و اعتماد گرایش به زندگی مسالمت آمیز این دو همسایه راضعیف می سازد٬ همواره این حملات تروریستی در مراحل اساس صورت میگیرد.این بار در جریان کنفرانس امنیتی مونیخ در پاکستان صورت گرفت، ناگفته نماند که دولت پاکستان بار ها عملیات ضد تروریستی را در داخل کشور خود سازمان داده است و بسیاری از رهبران برجسته طالبان را نیز نابود و زندانی نموده ،اما نتایج نشان می دهد که این عملیات مثمر نبوده و امنیت نه تنها در این کشور تامین بیشتر یافته ٬بلکه تشدید یافته ،چون با تروریزم نمی توان ٬ زمانی ٬ بااستانداردهای دوگانه‌ی و انتخابی مبارزه نمود. آقایان خوب می دانند که تروریسیت خوب و بد و بار نگ های مختلف وجود ندارد، قسمی که می گویند "سگ زرد برادر شغال است"، اما ایکاش این درک در وجود مقامات مسوول زنده شود و دست از حمایت تروریزم بردارند،و ملت های خود را ازین بلا نجات دهند. بازی با ترویزم به مراتب بدتر از بازی با آتش است، چون این بازی نتایج به مراتب ناگوارتر، ابعاد سیعتر و تلفات جانی و مالی بیشتررا همراه دارد.
تا وقتی این دو همسایه بین هم در جدال قرار دارند و همدیگر را ملامت مینمایند٬ تروریست ها با هم نیرو های خود را علیه هر دو منسجم تر می سازند.
جالب اینست که واشنگتن و ناتو که متحدین راهبردی افغانستان استند و مناسبات حسنه با پاکستان نیز دارند ، اما کما فی سابق خاموشی کامل اختیار نموده اند.
این همه مواردی مصاحبه ما با محترم احمد سعیدی آگاه در مسایل سیاسی و سیاست پاکستان است ، کلیک کنید و بشنوید:

سایه‌ی سیاه تروریزم بر روابط کابل- اسلام‌ آباد مستقر گردیده. اینکه دو همسایه اززمان تاسیس پاکستان تا به حال در مقطع های تاریخی مناسبات مغلق داشته، به همگان معلوم است که محصول سیاست بریتانیا در منطقه بوده، اما هیچ رهبری با درایت ای تا به حال در دو کشور عرض اندام ننموده، تا بتواند ملت های هر دو کشور را از این میراث کشنده تشنج زدایی رها نماید و مردمان دو کشور را به صلح آرامی و همگرایی دعوت نماید. متاسفانه هنوز پله ترازوی تشنج سنگین تر ازپله مناسبات دوستی و همکاری مشترک بین دو کشور است. امید روزی عقل سلیم در بدن سالم رهبران کشور ها حاکم گردد 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала