افغانستان فهرست 32 مرکز آموزشی تروریستی را به پاکستان تحویل داد

عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: وزارت امور خارجه افغانستان اعلام کرده که این وزارت در نامه‌ی فهرست 32 مرکز آموزشی تروریستی که علیه افغانستان در خاک پاکستان فعالیت دارند را به دولت پاکستان ارایه کرده است.

این وزارت می‌افزاید که این نامه از طریق سفیر افغانستان در اسلام‌آباد به مقام‌های پاکستانی ارایه شده و در آن از آن کشور خواسته شده تا برای از بین بردن این مراکز آموزشی تروریستی اقدام کند.

وزارت امور خارجه در اعلامیه‌ای در این باره گفته است: «در این نامه برعلاوه، تکرارا اسامی ۸۵ نفر از مقامات و رهبری طالبان و سایر گروه‌های تروریستی به شمول شبکه حقانی را که مسوول انجام جنایات علیه مردم افغانستان بوده‌اند، به جانب پاکستان تسلیم داده است، تا پاکستان در دستگیری و تسلیم‌دهی آنها به دولت افغانستان، اقدام نماید.»

وزارت امور خارجه افغانستان می‌افزاید که پاسخ‌ مقام‌های پاکستانی در برابر این فهرست ارایه شده، صبح امروز مثبت بوده است. این وزارت ابراز امیدواری کرده تا دولت پاکستان برای از بین بردن این مراکز آموزش‌های تروریستی اقدام فوری و جدی داشته باشد.

وزارت امور خارجه هم‌چنین می‌ا‌فزاید که دولت افغانستان انتظار دارد تا حکومت پاکستان به طور مشترک به ویژه در چهارچوب گروه‌ هماهنگی چهارجانبه در باره فهرست‌ها و نگرانی‌های دو طرف مسوولانه اقدام و بحث کند.
در این اعلامیه‌ آمده است: «دولت افغانستان تاکید می‌کند در صورتی‌که خشونت‌ها علیه مردم افغانستان ادامه یابد، حکومت افغانستان به تلاش‌های خویش در خصوص تعذیرات بیشتر علیه همه گروه‌های تروریستی و حامیان شان از طریق میکانیزم‌های بین‌المللی، مخصوصا سازمان ملل متحد اقدام خواهد کرد.»

این فهرست در حالی ارایه می‌شود که اخیرا مقام‌های پاکستانی مدعی شده بود که هفتاد و شش تروریستی که در حمله روز پنجشنبه گذشته در ایالت سند پاکستان بالای زیارتگاه صوفیان نقش داشته‌اند در افغانستان حضور دارند. مقام‌های دولت افغانستان این ادعای مقام‌های پاکستانی را رد کرده‌اند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала