سناتور امریکایی: احتمال تحریم های جدید علیه روسیه وجود دارد

© Flickr / Brookings InstitutionUS Senator Chris Murphy
US Senator Chris Murphy - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کریس مورفی سناتور امریکایی گفت: نظر به نتایج به دست آمده در کنگرس امریکا امکان تحریم های جدید بر ضد روسیه به خاطر اتهام مداخله این کشور در انتخابات گذشته ریاست جمهوری امریکا وجود دارد.
جیمز کلاپر - اسپوتنیک افغانستان
مداخله در انتخابات امریکا به دستور مقام‌های ارشد روسیه

به گزارش اسپوتنیک، کریس مورفی سناتور امریکایی از احتمال تحریم های جدید علیه روسیه خبر داد و گفت، نظر به نتایج به دست آمده در کنگرس امریکا امکان تحریم های جدید بر ضد روسیه به خاطر اتهام مداخله این کشور در انتخابات گذشته ریاست جمهوری امریکا که در آن دونالد ترامپ برنده شد، وجود دارد.

روسیه بارها این اتهامات را رد کرده و گفته است، که این کشور هیچگونه مداخله در انتخابات ریاست جمهوری امریکا و حملات سایبری بر این کشور نداشته است. تا هنوز دولت امریکا هیچ سندی دال بر مداخله مسکو در حملات هکرها با هدف تاثیر بر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری این کشور ارائه نکرده است.

مورفی در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت:- "شاید تحریم های جدید بر علاوه آنهاییکه در دولت اوباما بر ضد روسیه گرفته شده بود، وضع گردد".

مشاور ارشد ترامپ: تحریم هاعلیه روسیه نادرست است - اسپوتنیک افغانستان
مشاور ارشد ترامپ: تحریم هاعلیه روسیه نادرست است

در پایان ماه دسمبر دولت باراک اوباما رئیس جمهور پیشین امریکا تحریم های جدیدی علیه 9 موسسه روسیه شرکت ها و افراد وضع نمود، که از آن جمله بر اداره کل اطلاعات ملی روسیه و سرویس امنیتی فدرال روسیه به خاطر «دخالت در انتخابات» و فشار بر دیپلمات های ایالات متحده امریکا که در روسیه کار می کنند، وضع نمود. در همان حال مجلس سنای امریکا هم از تحقیقات خود روی این موضوع گزارش داد. در نتیجه هیچ مدرکی دال بر دخالت روسیه ارائه نشد.

دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهور روسیه، همه اتهامات بر ضد مسکو را «کاملا بی اساس» خواند و اتهامات بر ضد روسیه را بی پایه و به دور از حقایق دانست. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه همچنین در روز شنبه در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت، هیچ شواهدی از دخالت روسیه در انتخابات ایالات متحده امریکا در دست نیست و همه اتهامات که بر روسیه وارد می کنند، بی پایه و اساس هستند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала