غنی: افغانستان با 20 گروه تروریستی در حال مبارزه است

© Photo / ارگغنی: افغانستان با 20 گروه تروریستی در حال مبارزه است
غنی: افغانستان با 20 گروه تروریستی در حال مبارزه است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپونیک، کابل: اشرف‌غنی رییس‌جمهور افغانستان، در سخنرانی خود در پنجاه و سومین کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان، گفت که افغانستان در حال حاضر با بیست گروه تروریستی در نبرد قرار دارد.

در این کنفرانس که سران سی کشور جهان و هشتاد وزیر دفاع و خارجه کشورهای مختلف حضور دارند، اشرف‌غنی در جمع آنان در سخنرانی خود افزود: «افغانستان کشوری است که در خط مقدم نبرد علیه تروریزم قرار دارد و با ۲۰ گروه 

رییس جمهور غنی شام امروز به آلمان می رود - اسپوتنیک افغانستان
رییس جمهور غنی شام امروز به آلمان می رود
تروریستی در حال مبارزه می‌باشد که ایالات متحده امریکا و سازمان ملل متحد آنان را منحیث گروه‌های تروریستی شناسایی کرده‌اند. این مبارزه علیه گروه‌های تروریستی تنها بخاطر آزادی افغانستان نبوده، بلکه برای امنیت جهانی می‌باشد.»

اشرف‌غنی در این سخنرانی خود که اوایل شب گذشته به وقت افغانستان ارایه کرد، افزود که گروه‌های تروریستی از شبکه‌های اجتماعی، شبکه‌های تکنالوژیکی و اقتصاد جرمی بخاطر سیاست جرمی به سطح‌ بین‌المللی استفاده می‌کنند.
رییس‌جمهور افغانستان تاکید کرد که تروریزم سرحد نمی‌شناسد و هیچ منطقه‌ای از خطر آن در امان نخواهد ماند. آقای غنی می‌گوید: «بخاطر مبارزه علیه تروریزم ما به یک اجماع، رویکرد جامع، استعمال قوه مشروع، شمولیت اقشار مهم جامعه از جمله زنان و جوانان و به حاشیه کشانیدن کشورهای حامی تروریزم نیاز داریم.»
رییس‌جمهور افغانستان با اشاره به حملات تروریستی اخیر در کابل، کندهار، هلمند و ایالت سند پاکستان، گفت که این حملات نمایانگر آن است که تروریزم خوب و بد وجود ندارد.
رییس جمهور افغانستان گفت: «تروریزم چالش عمده عصر ماست و مبارزه با آن به یک تعهد دراز مدت نیاز دارد.» وی درعین حال تاکید کرد که درک و مبارزه با اشکال مختلف تروریزم که در حال ظهور است، شاید دشوار باشد.
رییس جمهور غنی تاکید کرد: «تمویل تروریزم از سوی دولت‌ها از یک طرف و ضعف دولت‌ها و بخصوص فساد اداری این پدیده را قادر می‌سازد که فعال باشد و فعالیت‌های خود را گسترش دهد.»
اشرف‌‌غنی هم‌چنین ابراز داشت که امکان پیروزی در مبارزه با گروه‌های تروریستی وجود دارد و باید به این پیروزی دست یافت. وی افزود: «برای مبارزه موثر و جلوگیری از رشد تروریزم ضروری است تا آن‌عده کشورهایی که تروریزم را وسیله‌ای برای دستیابی به اهداف سیاست دولتی خود قرار داده‌اند، تجرید شوند.»
اشرف‌غنی در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ و پیش از سخنرانی خود در جمع شرکت‌کنندگان این کنفرانس، با مایک پنس معاون رییس‌جمهور ایالات متحده امریکا نیز در باره گسترش همکاری‌ها در عرصه‌های امنیتی و اقتصادی و هم‌چنین برخی از مسایل منطقه‌یی بحث کرده است.
آقای پنس در این دیدار گفته است که افغانستان برای ایالات متحده امریکا از اهمیت خاصی برخوردار است و امریکا به حمایت‌ها و همکاری‌های خود با مردم و دولت افغانستان ادامه می‌دهد.
در همین‌حال، اشرف‌غنی رییس‌جمهور افغانستان از کمک‌های امریکا به افغانستان ابراز قدردانی کرده است. این دو مقام ارشد در باره برنامه سکتور امنيتى چهار ساله افغانستان و آمادگی‌ها برای برگزاری انتخابات آینده افغانستان نیز باهم گفتگو کردند.
معاون رییس جمهور ایالات متحده امریکا در باره افزايش نيروهاى آموزشى امريكا به افغانستان گفته كه ارزيابی‌های کشورش دراین زمینه جریان دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала