پنس: امریکا بزرگترین هم‌ پیمان ناتو و اروپا باقی خواهد ماند می‌ماند

© Flickrمایک پنس
مایک پنس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور امریکا در نشست امنیتی مونیخ ضمن با ارزش خواندن ائتلاف امریکا و اروپا گفت: به همه شما اطمینان می‌دهم که ایالات متحده همچنان بزرگترین هم‌پیمان و حامی اتحادیه اروپا و ناتو باقی خواهد ماند.

به گزارش اسپوتنسک به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور امریکا که بیشتر سخنرانی خود را به مستحکم بودن ائتلاف میان آمریکا و اروپا اختصاص داد، گفت: همکاری مشترک ما در گذشته ثمرات زیادی داشته و در آینده نیز چنین خواهد بود.
او گفت: همکاری‌های مشترک ما باعث از میان رفتن کمونیسم و فائق آمدن ما بر مشکلات بزرگی همانند جنگ جهانی بود. ما هزاران نیرو برای امنیت اروپا فدا کرده‌ایم و به شما اطمینان می‌دهم که این حمایت در آینده نیز ادامه خواهد داشت. به کسانی که به این مساله شک دارند توصیه می‌کنم که حجم سرمایه گذاری‌های ما در اروپا را مورد توجه قرار دهند.
معاون رئیس‌جمهور امریکا در ادامه گفت: سلاح‌های هسته‌ای و ظهور "تروریسم اسلامی" از جمله چالش‌های کنونی پیش روی ما به عنوان هم‌پیمانان استراتژیک است و باید برای فائق آمدن بر آن با هم همکاری کنیم. ما و شما در افغانستان، عراق و دیگر مناطق جهان هزاران تن از فرزندان خود را فدا کرده‌ایم تا هم امنیت این کشورها حفظ شود و هم کشورهای ما امن تر باشد. همه این جانفشانی‌ها باعث می‌شود که ما در کنار هم باقی بمانیم.
مایک پنس با اشاره به دغدغه اروپاییان درباره متعهد نبودن امریکا به هم‌پیمانی با آنها گفت: من به نمایندگی از رئیس‌جمهور ترامپ به اینجا آمده‌ام و می‌گویم آمریکا قوی‌تر از گذشته خواهد بود و به حمایت از اتحادیه اروپا و ناتو ادامه می‌دهد. ارتش ایالات متحده با آمدن ترامپ نیرومندتر می‌شود و سلاح و تجهیزات بهتری در اختیار هم‌پیمانان ما قرار خواهیم داد که این باعث تقویت امنیت هر دوی ما خواهد بود.
معاون ترامپ به مساله تقسیم هزینه‌های دفاعی ناتو میان اعضا نیز اشاره کرد و گفت: ما در پیمان ناتو دو بند اساسی داریم. بند پنجم که بر حمایت جمعی اشاره دارد و بند سوم که می‌گوید هزینه‌ها و بار مالی ائتلاف ناتو باید میان اعضا تقسیم شود. برخی از اعضا مانند امریکا به این امر پایبند بودند اما برخی نیز تاکنون آن را رعایت نکرده‌اند که باید آنها را وادار کنیم سهم خود را بپذیرند.
او با اشاره به رشد افراط گرایی در خاورمیانه و برنامه‌های اتمی کره شمالی نیز گفت که ایالات متحده به همکاری خود با ناتو و اتحادیه اروپا برای مقابله با تهدیدات کره شمالی و نیز تهدید "تروریسم اسلامی" ادامه خواهد داد.
مایک پنس همچنین گفت که دولت امریکا معتقد است که روسیه درباره مساله اوکراین باید به توافق مینسک عمل کند و اساس حل این بحران باید بر پایه این توافق باشد. او گفت احساس می‌کند زمینه‌های مشترکی برای گفت‌وگو در این باره وجود دارد.
معاون رئیس‌جمهور امریکا درباره ایران و آنچه که "تهدیدات هسته‌ای" ایران خواند نیز گفت: دولت امریکا تاکید می‌کند که ایران به سلاح هسته‌ای که دیگر کشورها و اسرائیل را تهدید کند، دست نخواهد یافت.
او گفت: رئیس‌جمهور امریکا بر مبارزه قاطع با تروریسم به ویژه داعش و گروه‌های افراط گرا در خاورمیانه از جمله عراق، سوریه، یمن و سومالی تاکید دارد و جنگ با این گروه‌ها تشدید خواهد شد.
پنس مقابله با حمایت مالی و کسب درآمد توسط تروریست‌ها و نیز مقابله با فعالیت‌های گروه‌های تروریستی در فضای مجازی را از دیگر برنامه‌های ترامپ برای رویارویی با تروریسم خواند.
معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا همچنین گفت که امریکا نمی‌خواهد شیوه زندگی خود را به دیگران تحمیل کند بلکه می‌خواهد الگویی باشد که دیگر کشورها از آن پیروی کنند.
مایک پنس در پایان سخنان خود خطاب به اروپایی‌ها گفت: به شما اطمینان می‌دهم که امریکا همچنان هم بزرگترین هم‌پیمان شما خواهد ماند و به احترام همه جانفشانی‌هایی که با هم انجام داده‌ایم این ائتلاف ادامه خواهد یافت و بهترین روزها در آینده منتظر ما خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала