نزدیک به دو هزار عضو داعش در یک سال گذشته در افغانستان کشته شده‌اند

© REUTERS / Mustansar Balochنزدیک به دو هزار عضو داعش در یک سال گذشته در افغانستان کشته شده‌اند
نزدیک به دو هزار عضو داعش در یک سال گذشته در افغانستان کشته شده‌اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: مقام‌های امنیتی افغانستان اعلام کرده که در طول یک سال گذشته نزدیک به دو هزار تن از جنگجویان گروه تروریستی داعش در این کشور در نتیجه عملیات‌های مشترک نیروهای امنیتی به قتل رسیده‌اند.

جنرال قدم‌شاه شهیم رییس ستاد ارتش افغانستان، امروز در یک کنفرانس خبری گفت که این تروریستان کشته شده از کشورهای مختلف منطقه بودند. آقای شهیم در این کنفرانس خبری گفت: «نیروهای دفاعی افغانستان در سالی که گذشت بیشترین تمرکز را بالای گروه‌های تروریستی در نقاط مختلف افغانستان داشتند کردند که از جمله 1955 تن از اعضای گروه تروریستی بنام داعش را در افغانستان از بین بردیم. این‌ها از کشورهای مختلف بوده‌اند. از کشور تاجیکستان چهار تن، از ازبکستان یازده تن کشته و چهار تن دیگر زخمی شده‌اند، از چیچینی‌ها هفت تن، از اتباع چینی چهار تن، از کشورهای عربی هشت تن کشته شده‌اند. این‌ها کسانی بودند که در گروه‌های تروریستی به خصوص در گروهک داعش یکجا بودند.»
رییس ستاد ارتش افغانستان افزود که رووف خادیم، حافظ سعید خان، شاهدالله، مفتی طیب، شیخ گل زمان، مرحبا، مولوی موخلص، مولوی سیف‌السلام، حضرت نبی، وسیع‌الله، ولی‌الله باجوری و نجم‌الله باجوری از جمله رهبران و فرماندهان اصلی گروه تروریستی داعش بودند که در نتیجه عملیات‌های نیروهای امنیتی افغانستان تاکنون به قتل رسیده‌اند.
جنرال قدم‌شاه شهیم می‌گوید که گروه تروریستی داعش در ولایت‌های مختلف افغانستان آغاز به فعالیت کرده بود اما حالا فعالیت این گروه تروریستی در چند ولایت محدود شده است. به گفته او، ولایت‌های زابل، هلمند و فراه از جمله ولایاتی بودند که داعش در آن فعالیت داشت، اما ولایت‌های هلمند و فراه از وجود این گروه تروریستی پاک‌سازی شده و تنها در بخشی از ولایت زابل فعالیت دارد. او گفت که در حال حاضر فعالیت گروه تروریستی داعش در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان تمرکز دارد. آقای شهیم افزود که تروریستان این گروه در نه ولسوالی ننگرهار تمرکز داشتند، اما فعالیت آنان در نتیجه عملیات‌های نیروهای امنیتی در سه ولسوالی و در مناطق صعب‌العبور محدود شده است.
در همین‌حال، وزارت امور داخله افغانستان اعلام کرده که در تازه ترین عملیات‌های نیروهای امنیتی در ولایت ننگرهار در شرق این کشور، پنجاه و هفت تن از اعضای گروه تروریستی داعش کشته و زخمی شده‌اند. به گفته وزارت امور داخله، این عملیات‌ها که توسط نیروهای هوایی و زمینی در ولسوالی هسکه‌مینه اجرا شد، در آن سی و چهار تن از تروریستان داعش کشته و شانزده تن دیگر زخمی شده‌اند. این وزارت تاکید کرده که هفت عضو دیگر این گروه تروریستی با مقداری از سلاح و مهمات بازداشت شده‌اند.
وزارت امور داخله می‌افزاید که در حال حاضر نیز عملیات‌های هوایی و زمینی به منظور نابودی تروریستان داعش در چند روستای ولسوالی هسکه مینه ولایت ننگرهار ادامه دارد. در این عملیات‌ها تاکنون به نیروهای امنیتی آسیبی نرسیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала