هدف ترکیه از اشغال شهر الباب سوریه

© AP Photo / Emrah Gurelهدف ترکیه از اشغال شهر الباب سوریه
هدف ترکیه از اشغال شهر الباب سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروهای مسلح ترکیه در راستای عملیات موسوم به سپرفرات به همراهی گروه‌های تروریستی تحت حمایت آنکارا به سمت شهر راهبردی الباب در شمال سوریه در حال پیشروی هستند تا این شهر را تصرف کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل خبرگزاری تسنیم، پیشروی نیروهای مسلح ترکیه به همراهی گروه مسلح موسوم به ارتش آزاد سوریه برای تصرف شهر راهبردی الباب در سوریه به بهانه جلوگیری از عملی شدن پروژه تشکیل دولت کُردی توسط شبه‌نظامیان حزب اتحاد دموکراتیک (پ.ی.د) صورت گرفته است، ترکیه همچنین می‌خواهد از آن به عنوان برگ برنده بزرگ در مذاکره با مسکو و دمشق استفاده کند. در راستای عملیات «سپر فرات»  نیروهای مسلح ترکیه به همراهی گروه‌های تروریستی تحت حمایت آنکارا به سمت شهر راهبردی الباب در حال پیشروی هستند تا این شهر را از  چنگال داعش خارج کرده و به اشغال خود درآورند. با حمله داعش به شهر باستانی تدمر(پالمیرا) و درگیری نیروهای ارتش سوریه با داعش، ارتش ترکیه از این وضعیت نهایت استفاده را کرده و با ارتش 9 هزار نفری به سمت شهر الباب در حال پیشروی است. عکس‌ها و ویدئوها از پیشروی ارتش ترکیه نشان می‌دهد که آنان توانسته‌اند مواضع استراتژیک و جاده‌های ارتباطی الباب را تصرف کنند و بدین ترتیب راه ارتباطی ارتش سوریه و شبه‌نظامیان کُرد حزب اتحاد دموکراتیک (پ.ی.د) به شهر الباب را قطع کنند.

هدف ارتش ترکیه در تصرف شهر راهبردی الباب چیست؟

اگر ارتش ترکیه به همراهی گروه‌های تروریستی تحت حمایت آنکارا بتواند محاصره الباب را کامل و این شهر را تصرف کند به پیروزی بزرگی در میدان جنگ سوریه دست می‌یابند و این پیروزی می‌تواند برگه برنده بزرگی در دست آنکارا باشد. بدین ترتیب حمایت ارتش سوریه از شبه‌نظامیان کُرد غیرممکن خواهد شد، زیرا ارتش سوریه برای ارتباط و کمک‌رسانی به شبه‌نظامیان کُرد ابتدا باید با ارتش ترکیه رو در رو شود. در نتیجه اردوغان با تصرف الباب به برگ برنده بزرگی در مذاکره با مسکو و دمشق دست خواهد یافت. گفتنی است، ترکیه از 24 آگوست امسال، عملیات «سپر فرات» را در شمال سوریه و شمال استان حلب آغاز کرد و در آغاز توانست ده‌ها شهر را از دست داعش خارج و خود اشغال کند؛ تا اینکه یک ماه پیش به مرزهای شهر راهبردی الباب در شمال شرق حلب رسید. ترکیه بارها اعلام کرده که قصد اشغال الباب را دارد. رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه بارها اعلام کرده بود که هدف اول عملیات نیروهای ترکیه تصرف شهر الباب خواهد بود و هدف دوم نیز شهر منبج است. اردوغان همچنین الرقه را هدف سوم خود اعلام کرده است.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала