آسانژ: هیچگاه به خاطر انتشار حقیقت معذرت نمی خواهم

© AP Photo / Kirsty Wigglesworthجولیان آسانژ
جولیان آسانژ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
موسس وبسایت ویکی لیکس ضمن انتقاد از توئیت های جدید رئیس جمهور امریکا هرگونه عذرخواهی به خاطر انتشار حقیقت را رد کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، در حالی که جولیان آسانژ موسس وبسایت ویکی لیکس پیش از این متهم به کمک به انتخاب دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری امریکا شده و حتی به خاطر افشای اطلاعات محرمانه درباره هیلاری کلینتون از او تقدیر شده، ولی آسانژ از توئیت های اخیر ترامپ به شدت انتقاد کرده است.
آسانژ با انتشار توئیتی در حساب کاربری خود نوشت: ویکی لیکس و سایر رسانه ها هرگز به خاطر انتشار اطلاعات واقعی و درست عذرخواهی نمی کنند.
ترامپ صبح پنجشنبه در توئیتی نوشته بود: درز اطلاعات و افشای غیرقانونی اسناد طبقه بندی شده، یک مشکل بزرگ در واشنگتن برای سال های متمادی بوده است.
روز سه شنبه، روزنامه نیویورک تایمز به نقل از 4 مقام سابق و فعلی امریکایی که نامشان فاش نشده، نوشت: اعضای کمپین انتخاباتی ترامپ و سایر افراد مرتبط با وی ، بارها با مقام های اطلاعاتی ارشد روسی پیش از برگزاری انتخابات در امریکا ارتباط و تماس برقرار کرد ه اند.
ترامپ ادعا کرده است که نشت اطلاعات واقعی است ولی این اخبار جعلی و ساختگی بوده است.
ترامپ در کنفرانس خبری قول داد تا به طور جدی و قاطعانه با نشت مجرمانه اطلاعات و اسناد، مقابله کند.
افشای تماس های مایکل فلین مشاور سابق امنیت ملی امریکا با سفیر روسیه موجب شد تا وی از این سمت استفعا کند.
فلین پس از آن مجبور به استعفا شد که اعتماد دونالد ترامپ را به خاطر گمراه کردن مایک پنس معاون رئیس جمهور امریکا درباره تماس هایش با روسیه از دست داد. در حالی که پنس قبلا گفته بود که فلین هیچ صحبتی درباره تحریم های آمریکا با سفیر روسیه نداشته ولی وزارت دادگستری آمریکا ماه گذشته به کاخ سفید اعلام کرد که فلین درباره این مساله با سفیر روسیه مذاکره کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала