اشرف‌‌غنی: سازمان ملل حساب‌ده عمل کند

© Flickr / Gabriel Rodríguezسازمان ملل
سازمان ملل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان، در دومین نشست مقام‌های ارشد این کشور با نمایندگان و سازمان‌های کمک کننده به افغانستان، از سازمان ملل متحد خواسته تا در روند برگزاری انتخابات آینده حساب‌ده عمل کند.

این نشست که بعد ازظهر امروز در ارگ ریاست جمهوری با نمایندگان و سفرای برخی از کشورهای کمک کننده به افغانستان برگزار شد، در آن آقای غنی گفت: «همان‌طوری‌که ما حسابده و با شفافیت عمل می‌کنیم، ملل متحد نیز با روحیه حسابدهی و شفافیت عمل کند.»

اشرف‌غنی در این نشست همچنین از کمیته کاری کمک‌کنندگان بین المللی خواسته تا با مقام‌های کمیسیون انتخابات در باره چگونگی تامین هزینه برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی‌ها بحث کند.

او تاکید کرده که سرمایه‌گذاری‌ها روی نهادهای انتخاباتی باید پایدار بوده و در دوره‌های بعدی نیز از آن استفاده شود. وی همچنین افزود: «سه شخصی را که کمیسیون انتخابات برای پست ریاست دارالانشا معرفی کرده بود، به این دلیل امضا نشد تا کمیسیون واضح سازد که این تصمیم به اتفاق آرا و بر اساس طرزالعمل و قوانین صورت گرفته است و یا خیر.» رییس جمهور گفت که موفقیت کمیسیون های انتخابات متکی به وحدت نظر، شفافیت و استقلال آنها می‌باشد.

در همین‌حال نجیب‌الله احمدزی رییس کمیسیون انتخابات می‌‌گوید که این کمیسیون سه کمیته کاری در بخش‌های حقوقی، تخنیکی و مالی ایجاد کرده و گزارش کمیته تخنیکی تا یک هفته دیگر نهایی خواهد شد. وی تاکید کرد که هزینه برگزاری انتخابات نیز در آینده نزدیک مشخص خواهد شد.

نجیب‌الله احمدزی گفت که انتخابات‌های گذشته مصارف زیاد داشته اما تلاش می‌شود تا هزینه‌های انتخابات آینده واقع بینانه تنظیم شود.

همچنین عبدالعزیز آریایی رییس کمیسیون شکایات انتخاباتی می‌گوید که یکی از برنامه‌های آنان الکترونیکی سازی سیستم شکایات است و همچنان کار روی مسایل حقوقی، سیستم سازی و پروسه استخدام جریان دارد.

داکتر عبدالله عبدالله رییس  اجراییه گفت که زمان بندی مشخص ایجاد شود تا کمیسیون مستقل انتخابات به اساس آن پلان‌های خود را عملی سازد.

سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری نیز، در این نشست گفت: «سرنوشت ریاست دارالانشای انتخابات مشخص شود و تقویم انتخابات نیز تا ختم سال جاری مشخص گردد.»

وی در عین حال گفت که کمیسیون‌های انتخاباتی در رابطه به کارت رای دهی و ثبت نام کاندیدان پلان های شان را مشخص سازند.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала