از دست دادن طیاره بدون سرنشین پنتاگون به ارزش یک و نیم میلون دالر

© AP Photo / Northrop Grumman via U.S. Navy, Erik Hildebrandtاز دست دادن طیاره بدون سرنشین پنتاگون به ارزش یک و نیم میلون دالر
از دست دادن طیاره بدون سرنشین پنتاگون به ارزش یک و نیم میلون دالر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پنتاگون طیاره بدون سرنشین به ارزش یک و نیم میلیون دالر از دست داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از " Military.com" ایالات متحده امریکا در جریان آزمایشات نظامی یک طیاره بدون سرنشین به ارزش یک و نیم میلیون دالر با برد طولانی و سیستم خودکار را از دست داد.

به گفته این منبع، این طیاره برای آزمایش به پایگاه نظامی «فورت واچوک» در جنوب آریزونا انتقال یافته بود و در حین پرواز ارتباط با ایستگاه کنترول قطع و از صفحه رادار ناپدید شد.  نظامیان امریکایی به مدت نه شبانه روز تمام مناطق احتمال سقوط آن را جستجو کرده  اما هیچ اثری از آن دریافت نکردند. در نهایت یک توریست به طور اتفاقی آن را در یک مسیر کوهستانی پیدا کرد.  فاصله پرواز این طیاره 109 کیلومتر تخمین زده شد، اما این طیاره مسیر 970 کیلومتر را طی و در نتیجه با یک درخت برخورد کرده و دروازه و بال هایش به شدت آسیب دیده است.

با این حال، ارگانهای اطلاعاتی و نیروهای دفاع هوایی ایالات متحده آمریکا هیچ کدام شان قادر به ردیابی این طیاره بدون سرنشین مفقود شده، نشدند.

  دولت روسیه هم اکنون در حال بررسی استفاده گسترده از اشیای پرنده با اهداف زراعت می باشد که در زمان و هزینه صرفه جویی شود  و از طرفی نیز کاملا امن  و از طریق آن کادر جوان و کارآمد را به قریه جات جذب و  در عین حال مجموعه صنعت زراعت را توسعه دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала