تسلیحات عصری قوای پیاده روسیه

© AP Photo / Manish SwarupТанки Т-90 едут по проспекту Раджпатх во время парада в честь Дня республики в Нью-Дели, Индия
Танки Т-90 едут по проспекту Раджпатх во время парада в честь Дня республики в Нью-Дели, Индия - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
این تسلیحات در موارد خاص نبرد مورد استفاده قرار می گیرند

 

این تسلیحات قوای بری روسیه به مراتب عصری تر از سلاح های است که امروز قوای غرب در عراق و افغانستان از آنها استفاده می کنند. 

 تانک های Т-90:
این تانک ها ازعصری ترین نمونه هایست که با تانک М-1 امریکایی می توان در مقایسه قرار داد٬ برتریت این تانک ها اولآ درین است که Т-90 سبک تر و خورد تر از تانک های رقیب خود است. تانک « Т-90 » ۴۶ تن و تانک های نوع ابرامس امریکایی ۶۰ تن وزن دارد. اما Т-90 با عصری ترین مهمات و سیستم های رهبری شده مرمی ها و همچنان توپ های ۱۲۵ ملی متری مجهز است که قادر است ، نه تنها مرمی های ضد زره توهم با یورانیوم را پرتاب نماید ٬ بلکه راکت ها لایزر رهبری شده ضد تانک نوع AT- 11 را نیز پرتاب مینماید. تانک های T-90 برعلاوه زره ضخیم ٬ مجهز با حالات دینامیک نوع Коnтакт 5»» است که قادر به دفع مرمی های ریاکتیف ضد تانک دشمن می باشد. دیگر اینکه در سیستم دفاعی تانک های T-90 فشنگ های نصب گردیده که میتواند اشعه لایزرو دیگر مرمی های ضد تانک را خنثا سازد ، همچنان قادر است فرکوئنسی راکت رهبری شده دشمن را مختل ساخته و از هدف خارج سازد. دیگر این که دراین تانک ها بم های تولید دود نصب گردیده که طیف های امواج الکترومقناطیسی یا تابشهای فروسرخ بیگانه را کور می سازد. تانک های T-90 در رقابت با تانک های امریکایی نوع «ابرامس»٬ تانک های انگلیسی نوع « چلنجر» و تانک های المانی نوع « لیاپارد» در رقابت قرار دارد.
 ماشین های معاربوی قوای پیاده «بی ام پی ۳»:
این ماشینها رقیب ماشین های جنگی امریکایی نوع ام- ۲ « بریدلی» است ٬ که اگر چه تانک گفته نمیشوند٬ اما این ماشین های جنگی ثقیل نظامی قوای پیاده روسیه شمرده میشود. «بی ام پی ۳»- جانشین «بی ام پی ۱» است که در سالهای ۱۹۶۰ با آمدن اش ناظرین نظامی جهان غرب را به لرزه آورد،ایشان عادت نکرده بودند که ترانسپورت برای انتقال قوای پیاده همزمان قادرباشد که به ماشین قوی جنگی مبدل گردد.
کمتر کسی به این فکر شده باشد که «بی ام پی ۳»، با ۱۹ تن وزن خود قادر است ۷ سرباز را باز زره ۴ سانتی متری خود مصهون انتقال دهد و مهمترین اسلحه این ماشین ها توپ ۱۰۰ ملی متری است که می تواند راکت های رهبری شده ضد تانک نوع AT —10 را پرتاب نماید. این ماشین ها می توانند همچنان مجهز به دفاع دینامیک و سیستم دفاعی همانند تانک های T-90 گردند. این ماشین ها ی جنگی ترانسپورتی در انتقال قوای پیاده و همچنان تجهیزات نظامی خود وسیله بسیار موثر است که درد سر زیادی برای رقبای خود خلق نموده.
 سیستم آتشباران ریاکتیف نوع « تورنادو»: این سلاح سبک تر و عصری تر از نسل قبل خود نوع « بی ام — ۳۰ » یا«سمرچ» می باشد.
تورنادو مجهز با راکت های قطر ۳۰۰ م م است که تا۱۰۰ کیلومتر منزل موثر آن می رسد.
این سیستم بسیار شبیه سیستم های اوپراتیفی تاکتیکی امریکایی نوع HIMARS است. این سیستم ها قادراند تا ساحه وسیع را به بحر آتش مبدل سازد.
آر پی جی —۳۰ بم های ریاکتیف ضد تانک: آر پی جی-۳۰ در سال ۲۰۰۸ توسط کمپانی بازالت روسیه به نمایش گذاشته شد و در سال ۲۰۱۳ تکمیل گردید. این سلاح برای مقابله با سیستم‌های حفاظت فعال و واکنشی تانک‌های مدرن طراحی شده‌است. آرپی‌جی لوله یکبار مصرف و راکت دومرحله‌ای دارد که شباهت زیادی به آر پی جی —۲۷ دارد٬ با تفاوت این که بزرگتر است و کالیبر آن ۱۰۵۵ میلی‌متر است.
این سلاح ۲۰۰ کیلومتر برد مؤثر دارد و بعد از عبور از زره واکنشی قادر است تا ۶۰ سانتیمتر زره فولاد ورقه‌ای را بشکافد و همچنین قابلیت عبور از ۱۵۰ سانتیمتر دیوار کانکریتی و ۳۷۰ سانتیمتر دیوار خاکی را دارد.
ار پی جی روسیه تاریخ قدیم دارد ٬ در واقعیت قوای پیاده را قادر ساخت تا تانک ها و سایر ماشین های جنگی دشمن را از بین ببرد. همچنان قادر است تا تاسیسات دائمی و وسایل آتشبار را نیز نابود سازد. آر پی جی —۳۰ برای مقصاد خاص استفاده میگردد. ارپی جی —۳۰ قدرت دفاع فعال تانک های دشمن را سلب میکند به خاطریکه قادر است همزمان دو راکت ریاکتیف را پرتاب نماید. یعنی دو میله دارد یکی اصلی که از آن موشک های ریاکتیف ضد تانک را پرتاب می کند و میله دیگر موشک ریاکتیف را پرتاب می کند که دفاع فعال را هدف میگیرد.
واسکت های زره نوع ۶ب ۴۳: امروز سربازان قوای پیاده روسیه با این زره ها مجهز گردیده. این واسکت ها در درگیری ها محدود باعث نجات تعداد زیادی از سربازان می گردد٬ که در روحیه رزمی شان رول عمده دارد. این واسکت ها می تواند ازمرمی های قطر ۵٬۵۶ که قوای پیاده ناتو و مرمی های ۵٬۴۵ که در ماشیندار های AK-74 اوکراین مجهز استند، مطمینآ دفاع نماید. با این واسکت ها قوای خاص روسیه و قوای پیاده آن در نبرد های رویا روی با دشمن از قابلیت دفاعی عظیم برخوردار است.
روسیه امروز حداکثر تلاش به خرج می دهد تا تلفات سربازان خود را در نبرد هرچه کم و کمتر بسازد٬ بنا به توجه هر چه بیشتر به البسه و اکمالات شخصی سربازان خود دارد که نتها بتواند در مقابل گرمی و سردی مقاومت کنند٬ بلکه واسکت های زره دار شا ن از موثریت بیشتر و وزن کمتر برخوردار باشند.

 

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала