غنی به نیروهای امنیت ملی: شما نبض مردم و جامعه هستید

 /  مراجعه به بانک تصاویر غنی به نیروهای امنیت ملی: شما نبض مردم و جامعه هستید
غنی به نیروهای امنیت ملی: شما نبض مردم و جامعه هستید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: اشرف‌غنی رییس‌جمهور افغانستان، از نیروهای امنیت ملی این کشور به عنوان «نبض مردم و جامعه» یاد کرده می‌گوید که این نیروها مورد اعتماد همه‌ی مردم و شخص خود او هستند.

اشرف‌غنی که در پایان سیمینار سرتاسری منسوبان ریاست‌های امنیت ملی در ولایات و مرکز صحبت می‌کرد، افزود که نیروهای امنیت ملی در تحکیم ثبات در افغانستان نقش و سهم ارزنده‌ی داشته‌اند. آقای غنی گفت: «شما نبض مردم و جامعه هستید و آن را جهت می‌دهید. حب وطن در وجود هر یک ما است و صادقانه از آن دفاع می‌نماییم. تشکر از این‌که حقایق را با من شریک می‌سازید تا براساس آن اقدامات صورت گیرد.»
اقای غنی می‌گوید که امنیت ملی منبع مهم کشف است و باید نیروهای ملی امنیتی در این راستا تلاش بیشتر نمایند. او بر مبارزه جدی با گروه‌های تروریستی در افغانستان تاکید کرد و گفت که تروریزم یک پدیده داخلی نیست بلکه فرا منطقه‌یی و بین‌المللی است. اشرف‌غنی گفت باید پیشاپیش عوامل بی‌ثباتی تشخیص شده و علیه آن مبارزه صورت گیرد.
رییس‌جمهور افغانستان می‌‌افزاید که نیروهای امنیت ملی این کشور در از بین بردن گروه‌های تروریستی سهم فعال داشته اما در عین‌حال تاکید کرد که این نیروها باید تحلیل واضح از وضعیت ولسوالی‌های ناامن کشور ارایه کنند.
رییس‌جمهور غنی با تاکید بر این‌که افغانستان با ثبات هدف اساسی حکومت وحدت ملی را تشکیل می‌دهد، گفت که تمام سیاست‌های این حکومت براساس منافع اولیای کشور استوار بوده و منافع دایمی دارد. اشرف‌غنی در عین‌حال خواهان مصوونیت کاری کارمندان امنیت ملی شده و مسوولان این اداره دستور داد تا پالیسی خاصی رد این زمینه تهیه و تدوین کرده برای تایید به جلسه شورای امنیت ملی ارایه کنند.
رییس‌جمهور افغانستان ابرازداشت که اداره امنیت ملی به ظرفیت‌های مناسبی دست یافته اما باآنهم برای آینده این نهاد سرمایه‌گذاری‌های بیشتری صورت خواهد گرفت. اشرف‌غنی گفت: «هیچ‌نوع سیاست تفرقه، حزب و قبیله در چارچوب امنیت ملی کشور جای ندارد و منسوبین این نهاد تنها افغان، مسلمان و بر حسب مسلکی‌بودن انجام وظایف نمایند.»
در همین‌حال، محمد معصوم ستانکزی رییس عمومی امنیت ملی افغانستان، می‌گوید که در این سیمینار سه روزه روی موضوعات مختلف به‌ویژه اقدامات نسبت به تهدیدها در سال آینده، کشف جرایم، مبارزه باتروریزم و مافیای مواد مخدر، سوق و اداره، همکاری مردم به خصوص علمای دینی، نهادهای مدنی و رسانه‌ها در راستای مبارزه با تروریزم بحث شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала