فعالیت صلیب سرخ در افغانستان به حالت تعلیق درآمد

© AP Photo / Darko Vojinovicصلیب سرخ
صلیب سرخ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: کمیته بین‌‌المللی صلیب سرخ، بدنبال کشته شدن شش تن از همکاران محلی و مفقود شدن دو همکار دیگرش در ولایت شمالی جوزجان، فعالیت‌های خود را در افغانستان به حالت تعلیق درآورد.

احمد رامین ایاز سخنگوی کمیته بین‌‌المللی صلیب سرخ در افغانستان، به خبرگزاری اسپتونیک گفت تا زمانی که طرف‌های درگیر در افغانستان به این نهاد در باره ادامه‌ی فعالیت‌هایش اطمینان ندهد، فعالیت شان به معلق خواهد بود. آقای ایاز گفت: «تا زمانی که ما مطمین شویم که دو همکار ما تاهنوز لادرک هستند و بر می‌گردند و تا زمانی که برای ما از تمامی طرف‌های درگیر تضمین این داده نمی‌شود که کار و همکاران ما مصوون هستند، فعالیت ما در افغانستان معلق خواهد بود.»

احمد رامین ایاز گفت که تاکنون برای کمیته بین‌المللی صلیب سرخ مشخص نشده است که چه کسانی و کدام گروه‌هایی در عقب حادثه دیروزی دست دارند. روز چهارشنبه، زمانی که هشت تن از کارمندان محلی کمیته بین‌‌المللی صلیب سرخ از شهر شبرغان مرکز ولایت جوزجان برای بررسی ضرورت‌های زراعتی باشندگان جنوبی این شهر می‌رفتند، در مسیر راه موتر حامل شان مورد حمله قرار گرفته و در نتیجه شش تن از این کارمندان کشته و دو تن دیگر لادرک شده‌اند.

سخنگوی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در افغانستان گفت که این کارمندان در موترهای مربوط به خود این نهاد که دارای نشان «آی‌‌سی‌آرسی» بود، سفر می‌کردند. وی نسبت به چگونگی وضعیت و سلامت دو تن از کارمندان صلیب سرخ که تاکنون لادرک هستند ابراز نگرانی کرده افزود که تاکنون هیچ پیامی مبنی‌بر این که این حادثه از سوی کدام گروهی صورت گرفته دریافت نکرده‌اند.

قتل کارمندان کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ از سوی برخی از نهادهای بین‌المللی امدادی نیز شدیدا محکوم و نسبت به وضعیت و مصوونیت امدادرسانان در افغانستان ابراز نگرانی شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала