فارین پالیسی: پنتاگون در باره حجم حملات خود در عراق، افغانستان، سوریه و لیبی دروغ پردازی کرده است

© Photo / Wikipedia/US Air ForceUSAF aircraft of the 4th Fighter Wing (F-16, F-15C and F-15E) fly over Kuwaiti oil fires, set by the retreating Iraqi army during Operation Desert Storm in 1991
USAF aircraft of the 4th Fighter Wing (F-16, F-15C and F-15E) fly over Kuwaiti oil fires, set by the retreating Iraqi army during Operation Desert Storm in 1991 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مجله فارین پالیسی فاش کرد که وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) درباره حجم حملات هوایی خود در عراق، سوریه، افغانستان و لیبی دروغ پردازی کرده است.
کاخ سفید - اسپوتنیک افغانستان
کاخ سفید حملات تروریستی را که رسانه ها از نشر آن خودداری می کردند، منتشر کرد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، مجله فارین پالیسی نوشت که پنتاگون اخباری جعلی یا غیردقیق درباره حجم و تعداد حملات هوایی به داعش در عراق، سوریه، افغانستان و لیبی سرهم کرده و به افکار عمومی ارایه می کند.  

این مجله در گزارش خود به قلم میکاه زینکو آورده است: سرهنگ استفون وارن سخنگوی عملیات موسوم به "عزم استوار" در جریان پاسخ به سوال خبرنگاری به نام  "لولیتا بالدور"، به وقوع اشتباه های محدود در ضربات هوایی اذعان کرد.

وی افزود: "ضربه" یک عبارت سازمانی درخصوص محل جغرافیایی مورد حمله است.

نویسنده این گزارش تاکید کرد: نتایج تحقیقات تایید می کند، که در موارد زیادی، حملات هوایی در نسخه های گزارشهای رسمی لحاظ نشده است زیرا حملات پهپادها یا بالگردهای هجومی به طور رسمی در این نسخه ها ثبت نمی شود.

US. army - اسپوتنیک افغانستان
رسانه ها: خودداری امریکا از ارائه گزارش در مورد حملات هوایی این کشور در سوریه، عراق و افغانستان

وی افزود: گزارش اخیر پایگاه ملیتری تایمز فاش کرد، که نسخه گزارش رسمی منتشر شده درباره حملات هوایی در افغانستان در طول سال گذشته به اجرای 615 حمله هوایی اشاره کرده است؛ درحالی که این میزان 43 درصد کمتر از میزان واقعی بوده است زیرا به طور رسمی یکهزار و 71 حمله هوایی صورت گرفته و ثبت شده است.

این نویسنده تصریح کرد: انتشار عمدی اطلاعاتی که حجم حملات هوایی را کمتر از واقعی نشان می دهد، ابهامی داخلی را نشان می دهد و این برداشت احتمالی را مطرح می کند که پنتاگون درخصوص تعداد نیروهای مستقر، شمار بازنشسته های نظامی، تلفات نیروهای امریکایی و مرگ و میر، گروههای شورشی و هزینه های مالی و شمار قربانیان غیرنظامی و روند پیشرفت کلی درخصوص برنامه از بین بردن داعش داده نیز اطلاعات درستی به افکار عمومی نمی دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала