امن ترین ولایت های افغانستان خوست و دایکندی می باشند

© AFP 2023 / ROBERTO SCHMIDTافغانستان
افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگویان والیان «دایکندی» و «خوست» افغانستان از این 2 ولایت به عنوان مناطق سبز امنیتی در این کشور یاد می‌کنند.
Министр иностранных дел Великобритании Борис Джонсон и государственный секретарь США Джон Керри на пресс-конференции в Лондоне - اسپوتنیک افغانستان
پاکستان تودی: انگلیس با مشارکت در افغانستان بدنبال قدم گذاشتن به آسیاست

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، مبارز محمد زدران سخنگوی والی خوست و شیر محمد انتظار سخنگوی والی دایکندی از این 2 ولایت به عنوان ولایت‌های سبز امنیتی در  افغانستان یاد می‌کنند.

مبارز محمد زردان و شیر محمد انتظار که امروز چهارشنبه  20 دلو  در یک نشست مشترک خبری در کابل از تامین امنیت کامل در این دولایت سخن گفتند، که در سال جاری میلادی هیچ گروه تروریستی در این دو ولایت فعالیت نداشته اند.

سخنگوی والی خوست گفت: با آنکه ولایت خوست مرز طولانی مشترک با پاکستان دارد اما مردم این ولایت به شکل همه جانبه از نظام سیاسی افغانستان پشتیبانی می‌کنند و به همین دلیل به هیچ گروه تروریستی اجازه فعالیت را نمی‌دهند.

خوست در جنوب افغانستان قرار دارد و سران قومی در این ولایت تعهد کرده‌اند، که به هیچ گروه تروریستی اجازه فعالیت ضد دولتی را نمی‌دهند.

Taliban-Terroristen in Afghanistan (Archivbild) - اسپوتنیک افغانستان
بلومبرگ: مقامات افغانستان به طالبان اسلحه می فروشد

سخنگوی والی دایکندی نیز گفت: در 95 درصد از محدوده این ولایت امنیت کامل برقرار است و تیم‌های مختلف دولتی و خصوصی آزادانه می‌توانند رفت و آمد کنند و تنها در مرکز شهرستان کجران تهدید نسبی وجود دارد.

دایکندی در مرکز افغانستان از جمله ولایت‌های امن به حساب می‌آید اما مردم این ولایت از کم‌کاری دولت در ارائه خدمات عام‌المنفعه شکایت دارند.

جمهور نوشت: دایکندی و خوست در کنار بامیان و پنجشیر در حالی از ولایت‌های سبز امنیتی یاد می‌شوند که گروه‌های مسلح مخالف دولت در اکثر ولایت‌های دیگر به صورت گسترده فعالیت دارد و همه روزه از مردم قربانی می‌گیرند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала