رسانه‌ها: طیاره‌های جاسوسی بریتانیایی خریده‌شده از امریکا، در برابر حملات هکرها آسیب پذیر اند

© Photo / Tataquaxرسانه‌ها: طیاره‌های جاسوسی بریتانیایی خریده‌شده از امریکا، در برابر حملات هکرها آسیب پذیر اند
رسانه‌ها: طیاره‌های جاسوسی بریتانیایی خریده‌شده از امریکا، در برابر حملات هکرها آسیب پذیر اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طیاره‌های جاسوسی جدید بریتانیا که از ایالات متحده امریکا خریداری شده اند، در برابر حملات سایبری هکرها آسیب پذیر اند و در اجرای ماموریت‌ها به مشکلات مواجه می‌شوند.

به گزارش روزنامه سندی تایمز با استناد بر گزارش‌های وزارت دفاع ایالات متحده امریکا، تابستان سال 2016 دیوید کامرون نخست وزیر اسبق بریتانیا از ایالات متحده امریکا نه طیاره گزمه‌ای Boeing P-8 Poseidon خریداری کرد. این معامله در چوکات قرارداد بین‌الدولی منعقد شده بود. قیمت مجموعی این طیاره‌ها حدود سه میلیون پوند می‌باشد.

به گزارش سندی تایمز به نقل از گزارش ماه دسمبر سال گذشته اداره آزمایش‌های عملیاتی و ارزیابی امریکا، آزمایش‌ها نشان داده اند که طیاره‌های P-8 چندین نقطه ضعف منجمله آسیب پذیری در برابر حملات سایبری، دارند. پنتاگون برای تثبیت این موضوع دستور اجرای یک حمله آزمایشی داده بود. درمورد اجرای این حمله مصنوعی و نتایج آن تا هنوز اطلاعی در دست نیست.

در گزارش سال 2013 این اداره آمده است که سیستم سنسور های که در این طیاره‌ها استفاده می‌شوند قابلیت جستجو در این طیاره‌ها را محدود می‌سازند، و "این مسئله طیاره P-8 را در برخی از سناریوهای عملیات نظامی غیر موثر می‌سازد".

نیروهای هوایی سلطنتی تاهنوز در این مورد ابراز نظر نکرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала