سرمایه‌گذاری بی‌سابقه در روسیه بعد از پیروزی ترامپ

© Sputnik / Grigoriy Sisoev /  مراجعه به بانک تصاویر سرمایه‌گذاری بی‌سابقه در روسیه بعد از پیروزی ترامپ
سرمایه‌گذاری بی‌سابقه در روسیه بعد از پیروزی ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
افزایش قیمت نفت و بهبود روابط میان ایالات متحده امریکا و روسیه سبب شده است تا سرمایه‌گذاری در اوراق قرضه روسی به بلندترین سطح برسد و ریکارد ببندد.

به گزارش نشریه Financial Times، در طول یک هفته جریان سرمایه‌گذاری در بنیاد اوراق قرضه روسی به 140 میلیون دالر رسیده است. در مجموع از زمان پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده امریکا، روسیه حدود 700 میلیون دالر سرمایه‌گذاری به خود جلب کرده است.

به دلیل افزایش جریان سرمایه‌گذاری شاخص‌های بنیادی کشور نیز افزایش یافته اند- بطور مثال ارزش MSCI Russia از زمان پیروزی ترامپ 19 درصد افزایش یافته است. از نقطه نظر اقتصاد دانان بانک مرکزی امریکا، احتمال می‌رود "رویارویی" میان روسیه و غرب در آغاز سال 2018 خاتمه یابد.

به گفته آنها رشد و افزایش نارضایتی اروپائیان از تحریم‌ها علیه روسیه و همچنان امادگی دولت ترامپ به مصالحه با مسکو، دلیل ختم این رویارویی می‌باشند.

وین تین رییس شرکت Brown Brohers Harriman در مصاحبه با نشریه گفت:"به نظر می‌رسد که روابط روسیه-امریکا بهبود می‌یابند. با توجه به اینکه تورم به کاهش‌یافتن ادامه می‌دهد و بانک مرکزی چندین بار نرخ بهره را کاهش می‌دهد، انتظار می‌رود که بازار اوراق قرضه روسیه بهتر می‌شود".

سال گذشته رسانه‌های غربی اعلام کرده بودند که سرمایه‌گذاران با وجود تحریم‌ها مایل به سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار روسیه می‌باشند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала