ایالات متحده امریکا تعداد ماموریت‌های حافظ صلح ملل متحد را کاهش می‌دهد

© AP Photo / Richard Drewایالات متحده امریکا تعداد ماموریت‌های حافظ صلح ملل متحد را کاهش می‌دهد
ایالات متحده امریکا تعداد ماموریت‌های حافظ صلح ملل متحد را کاهش می‌دهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیکی هیلی سفیر جدید ایالات متحده امریکا در سازمان ملل متحد مطالعه دقیق ماموریت‌های حافظ صلح سازمان ملل متحد را آغاز کرده است، این مطالعه می‌تواند منجر به کاهش تعداد این ماموریت‌ها شود.

نامزدی هیلی نیکی والی اسبق کارولینای جنوبی به تاریخ 25 جنوری به صفت سفیر ایالات متحده امریکا در سازمان ملل متحد توسط مجلس سنای امریکا تائید شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فرانس پرس، دیپلومات‌هایی که نخواستند نام شام ذکر شود گفته اند که هیلی 16 ماموریت حافظ صلح سازمان ملل متحد را بررسی می‌کند و "درمورد تاثیر مثبت اکثریت ماموریت‌ها شاکی است".

قابل ذکر است که قبلاٌ هیلی از تصمیم اش برای کاهش میزان تامین مالی ماموریت‌های حافظ صلح توسط ایالات متحده امریکا از 29 درصد به 25 درصد خبر داده بود. به نظر سفیر جدید امریکا در سازمان ملل متحد، کشور های دیگر باید در این موضوع مسئولیت بیشتر به دوش گیرند.

به گفته این دیپلومات‌ها، ماموریت‌های سازمان ملل متحد در جمهوری هائیتی و لیبریا به احتمال زیاد در معرض بسته شدن قرار دارند.

براساس اطلاعات نشریه فرانس پرس، هروه لادسو رییس بخش ماموریت‌های حافظ صلح هفته آینده به جمهوری هائیتی سفر می‌کند تا این ماموریت را ارزیابی کند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала