نجات یافتن مسافرین گیرمانده در کوتل‌های بامیان

عضو شوید
طاهر زهیر والی بامیان طی تماسی از کوتل‌آجه‌گک تاکید کرد که عملیات نجات بدون تلفات جانی پایان یافته است.

به ‌گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، مسافرینی که به مدت 24 ساعت در بین برف و طوفان در کوتل آجه‌گک گیرمانده بودند، نجات یافتند. محمد طاهر زهیر والی بامیان گفت که این مسافران بر اثر تلاش ستاد نجات مسافرین، همکاری های بی وقفه و دوامدار مردم محل، ساعت یک و نیم بعد از چاشت امروز نجات یافتند.

به گفته والی بامیان، شدت طوفان و ضخامت برف مانع بیرون کشیدن موترها شده است و موترهای گیرمانده در فرصت‌های مناسب بیرون خواهند شد.

در رویداد مشابه دیگر مسافرین گیرمانده در مسیر پنجاب-پل بند شوی نیز نجات یافته اند.

به تعداد 15 موتر مسافربری که در مسیر پنجاب-پل بند شوی، واقع در کوتل غوگردان، بر اثر برف کوچ، گیرمانده بودند، توسط شرکت قراردادی، نیروهای پولیس و با همکاری و پیگیری اداره ولسوالی پنجاب و مردم محل، نجات پیدا کردند.

محسن جوادی قوماندان امنیه پنجاب، در تماس تلفونی گفت: "تمام مسافرین و موترهای گیرمانده نجات پیدا کردند و پولیس ولسوالی پنجاب مواد غذایی را، به هدف کمک به مسافرین، از مرکز پنجاب فرستاده است".

همچنان گزارش های رسیده از کوتل قوناق، تدابیر پیشگیرانه توسط مسئولان ذیربط عملی شده است و کدام موتر و مسافری در سمت و محدوده‌ی بامیان، در ساحات خطر، گیر نکرده و جای نگرانی نیست.

رهبری ولایت بامیان از مسافران و موترداران خواسته تا دو روز دیگر از سفر به این مناطق خودداری کنند و حین سفر با بخش‌های اداری و امنیتی ولسوالی‌ها در تماس شده و بدون هماهنگی مسوولان ذیربط سفر نکنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала