رییس‌جمهور: سه تیم در باره حادثه قندهار تحقیق می‌کنند

© Photo / ارگرییس‌جمهور: سه تیم در باره حادثه قندهار تحقیق می‌کنند
رییس‌جمهور: سه تیم در باره حادثه قندهار تحقیق می‌کنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: اشرف‌غنی رییس‌جمهور افغانستان می‌گوید که سه تیم تحقیقاتی در باره چگونگی وقوع انفجار در داخل دفتر والی قندهار در جنوب این کشور، مصروف بررسی هستند.

در حمله روز سه‌شنبه، 21 جدی که در نتیجه انفجار ماین‌ جاسازی شده در داخل دفتر والی قندهار صورت گرفت، دوازده تن کشته و چهار ده تن دیگر زخمی شدند. این انفجار زمانی صورت گرفت که سفیر ایالات متحده عربی برای مصروف گفتگو با والی قندهار بوده است. در این انفجار پنج دیپلومات امارات متحده عربی، معاون والی قندهار و یک عضو مجلس نمایندگان نیز کشته شدند. هم‌چنین سفیر امارات متحده عربی به شمول سیزده تن زخمی شدند.
اشرف‌‌غنی که در دیداری با شماری از بزرگان و نمایندگان ولایت قندهار، در ارگ ریاست‌جمهوری گفته است: «برعلاوه تیم بررسی از کشور امارات متحده عربی، دو تیم بررسی دیگر مصروف تحقیق این حادثه می‌باشند و یافته‌های شان را با مردم شریک خواهند ساخت.»
براساس اعلامیه‌ای که از سوی دفتر ریاست جمهوری منتشر شده، آقای غنی جزییات بیشتری در باره پیشرفت‌ این تحقیقات ارایه نکرده است.
در همین‌حال،‌ نمایندگان و بزرگان محلی ولایت قندهار از اشرف‌غنی خواسته‌اند تا در باره انفجار سه‌شنبه،‌ 21 جدی، تحقیقات جدی‌تری انجام شده و نتایج آن را با مردم شریک سازند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала