افزایش ارزش طلا پس از سیاست های نگران کننده ترامپ

© Sputnik / Pavel Lisitsyn /  مراجعه به بانک تصاویر Yekaterinburg Non-Ferrous Metals Processing Plant
Yekaterinburg Non-Ferrous Metals Processing Plant - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به نوشته بلومبرگ، نگرانی‌ها در خصوص سیاست‌های دونالد ترامپ، بهای طلا را به گونه‌ای بی پیشینه افزایش داده است.
Президент Дональд Трамп на приеме в обеденном зале Белого дома в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ دادستان کل امریکا را به دلیل امتناع از انجام فرمانش، برکنار کرد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، بلومبرگ در مطلبی نوشت: بهای طلا دوباره از 1200 دالر در ازای هر انس فراتر رفت و در آستانه تجربه کردن بهترین ماه خود از جون سال گذشته قرار گرفته است. نگرانی‌ها در خصوص سیاست‌های ترامپ، سرمایه‌گذاران را به تکاپوی یافتن پناهگاهی امن انداخته است.

بهای طلا در ماه جنوری سال جاری میلادی (31 روز گذشته) حدود 5 درصد افزایش یافته و تا حدودی نزول 13 درصدی 3 ماه پایانی سال گذشته را — که به دلیل رشد بازارهای سرمایه رخ داد — جبران کرد. تصمیم روز دوشنبه (دیروز) ترامپ در خصوص برکناری «سالی یاتس»، دادستان کل موقت امریکا نیز به نگرانی‌های بیشتر سرمایه‌گذاران دامن زده است. ترامپ این تصمیم را در پی امتناع «یاتس» از پذیرش منع ورود شهروندان 7 کشور مسلمان به امریکا اتخاذ کرد.

Президент США Дональд Трамп подписывает первый указ в Овальном кабинете в Белом доме - اسپوتنیک افغانستان
حدود 900 پناهنده با وجود فرمان ترامپ وارد امریکا می شوند

ترامپ در نخستین هفته حضورش در کاخ سفید، امریکا را از پیمان دو سوی اقیانوس آرام — که 12 کشور در آن حضور دارند و باراک اوباما برای امضای آن سالها وقت صرف کرد — بیرون برد. وی همچنین از عزمش برای ساخت دیوار در مرز مکزیک خبر داد و روابط فیمابین را به بدترین سطح در سالیان اخیر تنزل داد. در کنار همه این مسائل، احتمال افزایش نرخ بهره به اوج‌گیری بهای طلا منجر شده است.
بهای جهانی طلا برای تحویل آنی، روز سه‌شنبه با 0.6 درصد افزایش به 1203 دالر و 15 سنت رسید.
همچنین ارزش دالر در برابر مجموعه‌ای از ارزهای مهم در ماه جنوری 2.1 درصد کاهش یافت که از ماه مارچ سال گذشته یک رکورد محسوب می‌شود. کاهش علاقه سرمایه‌گذاران به دارایی‌های متعلق به امریکا در پی اعمال سیاست‌های حمایتی ترامپ، یکی از مهمترین دلایل نزول ارزش دالر محسوب می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала