زیست شناسان کشف کردند که چگونه سلولهای سرطانی در بدن آغاز به «راه رفتن» می کند

© FotoliaРаковые клетки атакуют организм
Раковые клетки атакуют организм - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان دانشگاه «ییل» به طور تصادفی راز تهاجم فوق العاده سلولهای سرطانی پوست را کشف کردند.

به گزارش اسپوتنیک، مجله پلوس ون در یک مقاله خود نوشته است، که دانشمندان دانشگاه «ییل» به طور تصادفی راز سرطان پوست را که چگونه به طور فوق العاده و تهاجمی آغاز به فعالیت می کند را کشف کرده اند. در این مقاله آمده است که این سلول ها با سلول های ایمنی بدن یکجا شده و در نتیجه توانایی این را پیدا می کنند که به طور مستقل حرکت کنند.

، ورونیکا اسکوورتسوا - اسپوتنیک افغانستان
در روسیه آزمایش داروهای تداوی سرطان ساخت کشور ادامه دارد

جان پاولیک از دانشگاه کلرادو در بولدر امریکا گفت:- "در حال حاضر ما نیاز به کشف چگونگی یکجا شدن این سلول های می باشیم که روند چگونه صورت می گیرد. این روند مراحل بسیاری دارد و می توانی یکی از این مراحل را به عنوان کلید این روند نامید. در آینده ما می توانیم با مهار همجوشی این سلولها توانایی مهار متاستاز ملانوم را پیدا کنیم".

همانطور که امروز، دانشمندان بر این باورند که سیستم ایمنی بدن به طور معمول با مهار تومورهای اولیه که سلولهای آنها در داخل آنها نگه داشته می شوند، آنها را از فعالیت باز می دارد. اما زمانی که سلول ها توانایی حرکت خود به خود را به دست می آورند،  و سیستم ایمنی بدن می متاستاز را نمی بیند و یا به دلایل نا معلومی تلاش برای سرکوب آنها نمی کند. بنا نظر به آمار در حال حاضر خدمات پزشکی امریکا، حدود 90 درصد از مرگ و میر بیماران مبتلا به سرطان متاستاز اختصاص داده شده است.

پاولیک و همکارانش دریافتند، که چگونه متاستاز به وجود می آید و به همین دلیل سیستم ایمنی بدن آنها را سرکوب نمی کند. این نتیجه به طور اتفاقی در زمان مطالعه بر پوست یک فرد مبتلا به سرطان که پس از پیوند مغز استخوان در گذشته بود، به دست آمده است    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала