هرات با 700 مورد خودکشی در سال جاری

© AP Photo / Rahmat Gulهرات با 700 مورد خودکشی در سال جاری
هرات با 700 مورد خودکشی در سال جاری - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک مقام مسئول در ولایت هرات گفت: مشکلات خانوادگی، فقر و اعتیاد به مواد مخدر سبب شده تا 700 نفر از شهرونمدان ولایت هرات اقدام به خودکشی نمایند که میزان این عمل نسبت به سال گذشته دو درصد افزایش داشته است.

به گزارش مانیتورینگ خبرگزاری آوا، مسئولان شفاخانه هرات اظهار داشتند: از آغاز سال روان خورشیدی تا کنون 700 مورد اقدام به خودکشی و 33 واقعه‎ منجر به مرگ که با استفاده از روش هایی مانند حلق آویز کردن، خوردن مواد سمی و خودسوزی خودکشی کرده اند در این شفاخانه ثبت شده است. مشکلات خانوادگی، فقر ،اعتیاد به مواد مخدر و مشکلات روحی و روانی از عوامل اصلی اقدام به خودکشی در کشور می باشد که به گفته محمد رفیق شیرزی مسئول مطبوعاتی شفاخانه هرات 70 درصد قربانیان موارد خودکشی، زنان و بقیه مربوط به مردان است. شیرزی عنوان داشت: متاسفانه در سال جاری میزان موارد اقدام به خودکشی در هرات نسبت به سال گذشته که حدود 500 مورد اقدام به خودکشی در هرات ثبت گردیده دو درصد افزایش داشته است به گزارش مانیتورینگ خبرگزاری آوا، مسئولان شفاخانه هرات اظهار داشتند: از آغاز سال روان خورشیدی تا کنون 700 مورد اقدام به خودکشی و 33 واقعه‎ منجر به مرگ که با استفاده از روش هایی مانند حلق آویز کردن، خوردن مواد سمی و خودسوزی خودکشی کرده اند در این شفاخانه ثبت شده است.
مشکلات خانوادگی، فقر ،اعتیاد به مواد مخدر و مشکلات روحی و روانی از عوامل اصلی اقدام به خودکشی در کشور می باشد که به گفته محمد رفیق شیرزی مسئول مطبوعاتی شفاخانه هرات 70درصد قربانیان موارد خودکشی، زنان و بقیه مربوط به مردان است.
شیرزی عنوان داشت: متاسفانه در سال جاری میزان موارد اقدام به خودکشی در هرات نسبت به سال گذشته که حدود ۵۰۰ مورد اقدام به خودکشی در هرات ثبت گردیده دو درصد افزایش داشته است.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала