مقام نظامی انگلیس: مخالفان مسلح دولت کابل را حمایت نکنید

© AP Photo / Altaf Qadriمقام نظامی انگلیس: مخالفان مسلح دولت کابل را حمایت نکنید
مقام نظامی انگلیس: مخالفان مسلح دولت کابل را حمایت نکنید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور نیروهای مسلح انگلیس خطاب به کشورهای که جنگجویان مخالف مسلح دولت افغانستان را حمایت میکند گفته است که به حمایت مخالفان مسلح دولت کابل خاتمه دهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری خاورمیانه، مایک پنینگ وزیر امور نیروهای مسلح انگلیس، در نشست خبری در سفارت این کشور در کابل گفت: "هر کشوری که به دنبال حمایت از گروه های مخالف دولت افغانستان است باید هر چه زودتر دست از حمایت آنها بکشد تا طرف های درگیر از طریق مذاکره به این جنگ پایان دهند".

این مقام نظامی انگلیس خاطرنشان کرد که دولت کابل برای تأمین صلح و ثبات در افغانستان تلاش میکند و هر کشوری که به مخالفان مسلح کمک می‌کند، باید هر چه زودتر از این کار دست بردارد.

این در حالی است که فرانس‌ مایکل‌ ملیبین سفیر اتحادیه اروپا نیز روز گذشته برای کسب همکاری صادقانه اسلام‌آباد در روند صلح افغانستان به پاکستان سفر کرده بود و خواستار گام‌های عملی دولت پاکستان برای تحقق گفت‌وگوهای صلح با طالبان شده است.

در ادامه تلاش‌ برای رفع تنش‌ها بین افغانستان و پاکستان سفارت انگلیس نیز روز گذشته در کابل اعلام کرد که دومینیک جرمی در سفرش به اسلام‌ آباد با نخست‌وزیر و رئیس ستاد ارتش پاکستان و دیگر مقامات عالی رتبه این کشور دیدار کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала