بریتانیا در تلاش بهبود روابط میان افغانستان و پاکستان

عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: سفیران بریتانیا در کابل و اسلام‌آباد، در سفر به افغانستان و پاکستان، تلاش دارند تا روابط میان این دو کشور بهبود یابد.

دامنیک جیرمی سفیر بریتانیا در کابل، بدنبال سفر تام دریو سفیر این کشور در اسلام‌آباد از کابل، برای دیدار و گفتگو با مقام‌های پاکستانی به آن کشور رفته است. تام دریو در اویل این ماه به کابل آمده بود.

سفارت بریتانیا در کابل، در اعلامیه‌ای گفته است که دامنیک جیرمی با مقام‌های ارشد نظامی و غیرنظامی دولت پاکستان دیدار و گفتگو داشته و بر اهمیت نزدیک بودن روابط میان افغانستان و پاکستان تاکید کرده است. سفارت بریتانیا در اعلامیه‌ای که به رسانه‌ها فرستاده گفته است: «دامنیک جیرمی افکار و نظریات خود را در مورد کارکردهای بریتانیا در افغانستان به اشتراک گذاشته و در مورد این‌که چگونه تجارت بهتر و مدیریت سرحدات برای تقویت روابط دو جانبه میان افغانستان و پاکستان اهمیت دارد، گفتگو صورت گرفت.»

سفارت بریتانیا می‌گوید که روابط خوب میان افغانستان و پاکستان، بر امنیت و شگوفایی هر دو کشور و منطقه تاثیر مستقیم دارد. به گفته این سفارت، همکاری‌های منطقه‌ای سازنده برای مبارزه با مشکلات کوتاه- مدت و دراز-مدت که هر دو کشور از آن متاثرند نیاز مبرم می‌باشد.

روابط میان افغانستان و پاکستان از یک سال به این طرف چندان مناسب نبوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала