کمک خواستن کرزی از پوتین و ترامپ

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر کمک خواستن کرزی از پوتین و ترامپ
کمک خواستن کرزی از پوتین و ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حامد کرزی؛ رئیس جمهور پیشین افغانستان گفته است: امریکا و روسیه باید در همکاری با هم راه را برای پیشرفت آسیای مرکزی هموار سازند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل خبرگزاری آوا ، کرزی در مصاحبه با خبرگزاری ای اف ای اسپانیا گفته است: برای داشتن مشی عملی در افغانستان، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده باید نخست تحقیق و ارزیابی کند که در یک و نیم دهۀ گذشته نقص کار در کجا بوده است. آقای کرزی همچنان با تاکید به جلب همکاری منطقه‌ای به ویژه روسیه، چین و هند برای حل موضوع افغانستان گفته است: روس‌ها در مورد آنچه در افغانستان می‌گذرد بسیار مشکوک هستند. به گفته ی کرزی هدف استقرار سربازان امریکایی در افغانستان که "شکست افراطگرایی و دهشت افگنی" خوانده شده بود، تا کنون بر آورده نشده است و از سوی دیگر به باور وی ظهور داعش در افغانستان، مایۀ شک و تردید روسیه شده است. در حالی که والیان فراه و هلمند در افغانستان از ارتباط کشور های همسایه با طالبان ابراز نگرانی کرده اند، به باور کرزی برخی از کشورهای همسایه به خاطر مقابله با نفوذ داعش با طالبان ارتباط برقرار کرده اند. آقای کرزی ضمن یادآوری روابط خوب با دولت جورج دبلیو بوش، گفته است: روابطش با حکومت باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده امریکا، به دلیل افزایش تلفات غیرنظامیان، ناامنی، ایجاد ساختارهای موازی و نادیده گرفتن کامل پاکستان به وخامت گرایید. در این مصاحبه آقای کرزی همچنان گفته است: طالبان هرگز در مورد جنگ حرف نمی ‏زدند و خواستار خروج کامل سربازان امریکایی و ایجاد حکومت اسلامی بودند.

هشدار روسیه در رابطه با افغانستان

روسیه می گوید: هر گونه تصمیم ایالات متحدۀ امریکا مبنی بر خارج ساختن نیروهای امریکایی از افغانستان، وضعیت آن کشور را بدتر خواهد ساخت. بر اساس گزارش تلویزیون انترفاکس، ضمیر کابلوف، نمایندۀ ویژۀ رئیس جمهور روسیه در أمور افغانستان گفته است: مسکو تا کنون با ادارۀ دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده در مورد چگونگی ماموریت و یا استقرار نیروهای امریکایی در افغانستان بحث نکرده است.  کابلوف گفته است: به باور وی، رئیس جمهور ترامپ در نظر ندارد تا نیروهای امریکایی را اکنون از افغانستان بیرون کند. به باور این مقام روسی، خروج نیروهای امریکایی از افغانستان باعث نابودی همه چیز در افغانستان خواهد شد.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала