جنگ های طیارات بدون پیلوت

© Photo / Richard Untenحمله ی داعش به نظامیان فرانسوی با پهپاد معمولی
حمله ی داعش به نظامیان فرانسوی با پهپاد معمولی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مردم آلمان مخالف شرکت در جنگ های طیارات بدون سرنشین امریکا هستند

نتایج تحقیقات علمی کمپنی مشهور"YouGov" نشان داد که 50% مردم آلمان مخالف شرکت در جنگهای طیارات بدون سرنشین امریکا هستند، 26% مردم از این نظر استقبال میکنند، اما با این همه پایگاه هوائی امریکا در راماشتاین قرار دارد که میدان هوائی مهم عملیات طیارات منجمله بدون پیلوت بشمار میرود. سوال دقیق مطرح شده بود که ایا آلمان باید و یا در مجموع به امریکا امکانات پلان نمودن، کنترول و اجرائی حملات طیارات بدون سرنشین از قلمرو خود را مساعد نماید. نصف بازپرسش شدگان از جمله 2038 شخص که از ایشان پرسش گردید، نظر منفی، 24% نتوانستند جواب بدهند و 26% جواب مثبت دادند.

هولگر جیسلر رئیس کمپنی تحقیقات علمی "YouGov" از نتایج متاثر نیست. آلمانی ها طبیعتاً مزاج انتقادی دارند و حین بحث روی موضوع شرکت المان در جنگ های مختلف و یا آغاز عملیات نظامی در قلمرو کشور بسیار جدی میشوند.

نتایج تحقیقاتی فعلی، مطابق نتایج کمپنی"YouGov"  میباشد که توانست در جریان چند سال اخیر اطلاعات را جمع آوری نماید.

او طی مصاحبه به خبر نگار اسپوتنیک گفت: "ما در جریان چند سال بازپرسش های متعدد را روی موضوع شرکت آلمان در فعالیتهای محاربوی در عرصه بین المللی آنجام دادیم که تا اندازه با هم تطابق دارند. اصل قضیه، شرکت آلمان و یا بهتر بگویم قوای مسلح المان در فعالیتهای محاربوی کشور های خارجی میباشد و نتایج بازپرسی مردم در مورد بهره برداری طیارات بدون سرنشین از میدان هوائی رامشتاین بسیار جدی میباشد. وقتیکه بحث روی شرکت المان در  فعالیت های محاربوی  میباشد، آلمانی ها در این ارتباط بسیار احتیاط میکنند. شهروندان المان در جریان بازپرسی نشان دادند که مخالف چنین اقدام میباشند. مردم آلمان بسیار صلحجو هستند.

چنین مزاج منفی از یک طرف به معنی آن است که در شانه های المانی ها تا کنون بار گران جنگ دوم جهانی قرار دارد. دیگر اینکه بی اعتمادی در مقابل ترامپ است و هیچ کس نمیداند مه از وی چی انتظار داشت.

به گفته وی، سیاستمداران میدانند که برای شهروند چه بهتر است، به همین علت فعالیت های لازم را در این عرصه انجام نمیدهند.

 

هایسلر تصور دیگر دارد. «اولتر از همه باید گفت که منجمله دولت آلمان و سیاستمداران در مجموع بسیار دقیق نتایج بازپرسی مختلف نتنها از کشور خود، بلکه کمپنی های مختلف دیگر را تعقیب می نمایند که مصروف تحقیقات بازار نظریات اجتماعی استند. حتی در داخل حکومت اشخاص وجود دارد که بسیار دقیق و بتدریج تحقیقات خود را انجام میدهند، که مردم روی کدام مساله از نظر کی حمایت میکنند. اما در اینجا سوال مطرح میگردد: تا چه حد این نتایج شفاف است؟ روی چه موضوع بحث میگردد و روی چه مساله صحبت نمیگردد؟ بین اینکه آلمانی ها چه میخواهند و چه میکنند، فرق وجود دارد. در بعضی مسائل، شاید درست باشد، ، زیرا دولت کاملاً نظر دیگری دارد و به موضع بحث به شکل دیگری می بیند. در اینجا میتوان گفت که ممکن حکومت از بررسی وسیع این مساله جلوگیری نماید.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала