داعش در ننگرهار تحت فشار بیشتری قرار می‌گیرد

© Photo / کسراداعش در ننگرهار تحت فشار بیشتری قرار می‌گیرد
داعش در ننگرهار تحت فشار بیشتری قرار می‌گیرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: وزارت امور داخله می‌گوید که نیروهای امنیتی افغانستان درنظر دارند تا جنگجویان گروه تروریستی داعش در ولایت شرق ننگرهار را تحت فشار بیشتری قرار دهند.

شصدیق صدیقی سخنگوی وزارت امور داخله، امروز شنبه، دوم جدی، در یک کنفرانس خبری گفت که نیروهای امنیتی افغانستان تلاش دارند تا با تحت فشار قرار دادن جنگجویان گروه تروریستی داعش در ولایت ننگرهار، مانع گسترش فعالیت این گروه در ننگرهار و دیگر ولایات افغانستان شوند.
سخنگوی وزارت امور داخله با بیان این که تاکنون عملیات‌های نظامی زیادی برای نابودی تروریستان داعش در ولایت ننگرهار راه‌اندازی شده است، گفت: «تلاش‌های نیروهای امنیتی در بخش‌های مختلف ولایت ننگرهار به ویژه ولسوالی‌های اچین، کوت و ده‌ بالا ادامه دارد و یکی از اهداف اساسی این است که داعش همچنان زیر فشار عملیات‌های ما قرار بگیرد و عملیات‌های زیادی را هم راه‌اندازی کردیم. هدف اساسی عملیات‌ها این است تا داعش نتواند که به نقاط مختلف دیگر ولایت ننگرهار و یا بیرون از این ولایت فعالیت شان گسترش پیدا بکنند.»
سخنگوی وزارت امور داخله از گروه تروریستی داعش به عنوان یک خطر جدی برای امنیت افغانستان یاد کرده اما گفت که نیروهای امنیتی به اجرای عملیات‌های شان برای نابودی و سرکوب جنگجویان این گروه ادامه می‌دهند.
ولایت ننگرهار در شرق افغانستان، تنها منطقه‌ای است که گروه تروریستی داعش در آن فعالیت بیشتری دارد. جنگجویان این گروه تروریستی بیشتر در ولایت‌های دور دست ننگرهار مستقر هستند.
آقای صدیقی در کنفرانس خبری امروزی که در باره وضعیت امنیتی و چگونگی پیش‌برد عملیات‌های نظامی علیه گروه‌های تروریستی در افغانستان به خبرنگاران معلومات می‌داد، گفت که عملیات‌های نظامی در جریان زمستان هم‌چنان ادامه دارد. او تاکید کرد که این عملیات‌ها در حال حاضر در ولایت‌های کندز، ارزگان، فراه، ننگرهار، هلمند و غزنی جریان دارد و این ولایت‌ها از اولویت‌های عملیات‌های زمستانی نیروهای امنیتی به شمار می‌روند.
سخنگوی وزارت امور داخله با اشاره به عملیات نظامی در ولایت ارزگان، در جنوب افغانستان گفت که پوشش امنیتی در این ولایت گسترش یافته است. به گفته او، شهر ترینکوت مرکز ولایت ارزگان در طول سه ماه گذشته با تهدید مواجه بود اما با اجرای عملیات‌های نظامی این منطقه کاملا از وجود تروریستان طالب تصفیه شده است.
صدیق صدیقی افزود که نیروهای امنیتی بیش از یک هزار عملیات در سه ماه گذشته در ولایت غزنی در مرکز افغانستان اجرا کرده‌اند. به گفته آقای صدیقی، این عملیات‌ها «مهم» بوده و اهداف «کلیدی» از بین برده شده‌اند. وی تاکید کرد که به تاریخ سی جدی، دو روز قبل، یک گروه ده نفری آدم‌ربا نیز بازداشت شده‌اند.
سخنگوی وزارت امور داخله از اجرای چندین عملیات نظامی در ولایت کندز نیز خبر داد و گفت این ولایت بخشی از ساحات تحت پوشش عملیات‌های زمستانی است. به گفته او، هرچند این عملیات‌ها با دست‌آوردهای خوبی به همراه بوده است،‌ اما هنوزهم تهدیدهای امنیتی وجود دارد. وی گفت: «طبعا هنوزهم تهدید است و تهدیدها پابرجاست، هنوزهم دشمن تلاش دارد که در ولایت کندز به اهداف خود برسد. دشمن در ولسوالی‌های مختلف کندز هنوزهم پلان و تلاش این را دارند که دست به حملات بزنند اما نیروهای امنیتی، پولیس ملی و اردوی ملی در ولایت کندز تلاش خواهند کرد که از تمام امکانات خود استفاده کرده و امنیت را تامین بکنند و آنچه که مردم کندز توقع دارند، به توقعات رسیدگی شود.»
صدیق صدیقی می‌گوید که برای رفع تهدیدهای امنیتی در ولایت کندز برنامه‌های مشخصی رویدست گرفته شده از جمله مسیرهای ولایت‌های بدخشان و تخار که پیش از این باخلای امنیتی مواجه بودند، حالا در آن پوسته‌های جدید امنیتی مستقر شده‌اند. او در عین‌حال تاکید کرد که نیروهای میزان عملیات‌های پاک سازی خود را در ولایت کندز بیشتر خواهند ساخت.
اعزام تیم‌های بررسی‌کننده به ولایات
سخنگوی وزارت امور داخله از اعزام تیم‌ها و هیات‌های بررسی ‌کننده به منظور شناسایی و رفع مشکلات نیروهای پولیس در ولایات افغانستان نیز خبر داده می‌گوید که پس از این بررسی‌ها برای رفع مشکلات و خلاهای نیروهای پولیس اقدام جدی می‌شود. سخنگوی وزارت امور داخله می‌گوید: «کار هیات‌هایی که به ولایات رفته‌اند، تاحال از طرف وزارت امور داخله مثبت ارزیابی شده و آنها یافته‌ها و گزارش‌های خود را با مرکز شریک ساخته‌اند و ما در نهادهای مرکزی تلاش داریم حمایت‌هایی که آنها (نیروهای پولیس) نیاز دارند برای شان فراهم شود. در حال حاضر در اکثریتی از ولایت‌ها این تیم‌ها موظف شده‌اند و قرار است که ما از بیست تیم به سی و پنج تیم این گروپ‌ها را افزایش بدهیم. وظایف و کاری در که پیش روی دارند این است که چگونه این‌ها به مشکلات رسیدگی و چالش‌ها را شناسایی بکنند تا ما بتوانیم از مرکز نهادهای خود را تقویت بکنیم.» صدیق صدیقی می‌گوید که هدف اصلی از اعزام‌ تیم‌های بررسی به ولایات، تقویت نیروهای پولیس است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала