روبات روزنامه نگارچینایی اولین مقاله را منتشر کرد

© AP Photo / Darko Vojinovicروبات روزنامه نگار چینایی اولین مقاله را منتشر کرد
روبات روزنامه نگار چینایی اولین مقاله را منتشر کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در حالی که کارشناسان صنعت رسانه ها در مورد آینده حرفه ژورنالیستی صحبت میکنند،و ده ها هزار دانش آموزان در سراسر جهان در فاکولته های تخصصی می آموزند، در چین( ربات خبرنگار) به نام شیائو نان در روزنامه محلی اولین مقاله خود را نشر کرد.

به گزارش سپوتنیک، آژانس خبری چین گزارش داد،که مقاله شیائو نان با 300 هیروگلیف در روزنامه Southern Metropolis Daily نشر شد.مواد مقاله خود را "روبات-روزنامه" نگار به رونق سفر های قبل از سال نو چینایی اختصاص داده است.

برای روبات یک ثانیه نیاز بود تا مقاله را به پایان برساند. به گفته وانگ شیائوجون استاد دانشگاه پکن که در توسعه روبات رسانه ای کار کرده است، شیائو نان قادر به نوشتن متن های کوتاه و طولانی است.

پروفیسور گفت:"در مقایسه با خبرنگاران ، شیائو دارای توانایی بیشتر در تجزیه و تحلیل داده ها و تحریر متن ها است.

وانگ شیائوجون،توضیح داد: با این حال این به آن معنی نیست که در آینده نزدیک  روبات های هوشمند جاگزین روزنامه نگاران خواهد بود.ماشین آلات هنوز قادر به انجام مصاحبه دو بدو  و پرسش سوالات اضافی نیستند.علاوه بر آن روبات ها  قادر نیستند

"در مقایسه با خبرنگاران به طور منظم، شیائو دارای یک توانایی بسیار بیشتری برای تجزیه و تحلیل داده ها و اشعار ارسال،" — گفت: استاد.یک"زاویه اخبار"مصاحبه یا گفتگو را انتخاب کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала