پسر کاکای کرزی در قندهار زخمی شد و در هند جان باخت

© Photo / دفتر والی قندهارپسر کاکای کرزی در قندهار زخمی شد و در هند جان باخت
پسر کاکای کرزی در قندهار زخمی شد و در هند جان باخت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هاشم کرزی رییس شرکت اپکو که پسر کاکای حامد کرزی رییس جمهور سابق افغانستان می شد در هندوستان جان داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل خبرگزاری بخدی، آقای کرزی در انفجار سه شنبه هفته گذشته در مهمان خانه والی قندهار که در آن شماری از دیپلومات های امارت متحده عربی کشته شدند، زخمی شده بود.
او بعد از این که در این انفجار زخمی شد برای تداوی به هندوستان فرستاده شده بود که گفته می شود در انجا به دلیل شدت زخم هایش جان داده است.
کرزی رییس شرکت اپکو و تاجر ملی بوده است.
سه شنبه هفته گذشته مواد انفجاری که در زیر صندلی های مهمان خانه ولایت قندها جابجا شده بود به شمول معاون والی قندهار، یک دیپلومات افغان در امریکا و ۵ دیپلومات امارات متحده کشته و والی قندهار و سفیر امارت در افغانستان زخمی شده اند.
بر اساس امار های ارایه شده در این انفجار یازده تن کشته و ۱۸ نفر زخمی شده اند.
بعد از این انفجار هر چند که عبدالرزاق قوماندان امنیه ولایت قندهار آی اس آی پاکستان را مسوول درجه یک این انفجار دانست اما هیت حقیقت یاب که از سوی حکومت تعین شده بودند طالبان را در این انفجار مسوول خواندند.
طالبان نیز بعد از این انفجار با نشر خبرنامه ی دست داشتن جنگجویان این گروه را رد کرده و گفته بودند که اختلافات حکومت وحدت ملی باعث این انفجار شده است.
هاشم کرزی
هاشم کرزی، که در مهمان خانه ولایت قندهار شده بود برای اعمار یک پرورشگاه در شهرک عینو مینه، به صورت رایگان زمین را فراهم کرده و از دوستان سفیر امارات متحده یی عربی بود.
خانواده هاشم کرزی به صدای امریکا گفته است که آقای کرزی صبح امروز در شفاخانه جان باخته است.
قاسم کرزی برادر هاشم کرزی به نقل از داکتران معالج برادرش گفت "شش‌ های هاشم کرزی در رویداد سوخته بود و داکتران نتوانستند او را تداوی کنند".
گفته می شود که این تاجر ملی ماستری خود را در بخش اقتصاد در امریکا گرفته است، او رهبری بعضی از شرکت ها در دوبی، افغانستان و امریکا را به عهده داشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала