زنان سعودی خواستار لغو قانون قدرت مردان بر زنان شده اند

© Fotolia / determinedزنان سعودی خواستار لغو قانون قدرت مردان بر زنان شده اند
زنان سعودی خواستار لغو قانون قدرت مردان بر زنان شده اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کاربران شبکه اجتماعی "توییتر" در عربستان سعودی یک کمپین را راه اندازی کردند که در آن از دولت خواسته اند تا قانون قدرت مردان بر زنان را که در ماده 192 آمده است لغو کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از منابع خبری، کاربران شبکه اجتماعی "توییتر" در عربستان سعودی یک کمپین را راه اندازی کردند که در آن از دولت خواسته اند تا قانون قدرت مردان بر زنان را که در ماده 192 آمده است لغو کنند، آنها با برچست «#192سعوديات_نطالب_بإسقاط_الولاية» در صفحه توییتر شان نوشته اند "من خودم نگهبان خود هستم".

در قانون عربستان سعودی مردان نسبت به زنان حق مالکیت دارند، حتی اگر سن و سال زن از شوهرش بزرگتر باشد و تحصیلات اش نیز بیشتر باشد وی حق خارج رفتن بدون اجازه شوهرش را ندارد، و همینطور بدون اجازه شوهرش حق اجاره کردن آپارتمان و خانه ای را ندارد، و حق دادخواهی را هم ندارند، و حق رانندگی را نیز ندارند. در برابر و مخالفت این قوانین بیشترین شان را جوان های تشکیل می دهد که از شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک و توییتر استفاده می کنند. در ماه گذشته دسامبر حدود 14 هزار نفر دادخواهی را امضاء کردند که در آن گفته شده بود تا دختر که 21 سال سن دارد"فرد مستقل" است و این باید به رسمیت شناخته شود و مردان نباید بر دختری که 21 ساله است بر او حکومت کند.La minifalda de la discordia durante la visita de Felipe VI a Arabia. https://t.co/hAshfSYBp1 pic.twitter.com/lVtL0yFbYF

​   

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала