کمک 30 میلیونی برای محافظت از جاده های افغانستان

© REUTERS / Abdul Malikکمک 30 میلیونی برای محافظت از جاده های افغانستان
کمک 30 میلیونی برای محافظت از جاده های افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمود بلیغ وزیر فواید عامه کشور امروز (یک شنبه 26 جدی) گفت که بانک توسعه آسیایی وعده کرده است که برای مراقبت از جاده های کشور حدود 30 میلیون دالر کمک می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل خبرگزاری بخدی، آقای بلیغ در نشست خبری امروز اعلام کرد که این مقدار پول قرار است تا چند سال برای حفظ و مراقبت از جاده ها به مصرف برسد.
وزیر فواید عامه افزود که قناعت دادن تمویل کنندگان جهانی به مصرف بودجه در بخش حفظ و مراقبت جاده ها، به عنوان دستاورد مهم این وزرات در سال گذشته به شمار می رود.
به گفته او در15 سال گذشته یک حجم بزرگی از جاده های کشور ساخته شده اما عدم توجه در حفظ و مراقبت آن، جاده ها تقریبا به یک جاده خامه تبدیل شده است.
او در جریان صحبت هایش گفت که مسوولان این وزارت با تلاش های مکرر تمویل کنندگان را قانع ساختند که اهمیت مراقبت از جاده‌ ها بیشتر از ساختن آن است.
به گفته آقای بلیغ، همه ساله بودجه کمی از وزارت مالیه برای مراقبت از جاده ‌ها به وزارت فوایدعامه اختصاص داده می ‌شد اما برای اقدام عملی و اساسی در حفظ جاده‌ ها کافی نبود.
بلیغ ابراز امیدواری کرد تا با حدود30 میلیون دالر که به تازگی از سوی بانک توسعه آسیایی وعده شده از جاده ها به صورت درست مراقبت شود.
تردد موتر های باربری با وزن بیشتر یکی از عوامل تخریب جاده به شمار می رود.
اولویت بندی فواید عامه
محمود بلیغ وزیر فواید عامه کشور می گوید که آنان در نظر دارند تا در ابتدا بازسازی پنجاه کیلومتر جاده کابل — جلال آباد و بعد بازسازی شاهراه کابل — قندهار را روی دست بگیرند.
به اساس معلومات وزارت فواید عامه، از مجموع جاده کابل- قندهار 170 کیلومتر در وضعیت بد قرار دارد، 190 کلیومتر دارای وضعیت متوسط و بقیه خوب است.
گفته می شود که این جاده ها حدود 500 کیلومتر طول دارد.
وزیر فواید عامه در حالی از بازسازی جاده ها خبر می دهد که پیش از این فواید عامه اعلام کرده بود که چهل درصد از جاده های قبلا ساخته شده در حال خراب شدن است    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала