شورای عالی صلح خواستار تحقیق در باره اظهارات عبدالحکیم مجاهد شد

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaشورای عالی صلح خواستار تحقیق در باره اظهارات عبدالحکیم مجاهد شد
شورای عالی صلح خواستار تحقیق در باره اظهارات عبدالحکیم مجاهد شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: بدنبال افزایش انتقاد و واکنش‌ها در باره اظهارات اخیر مولوی عبدالحکیم مجاهد مقام پیشین گروه طالبان و عضو شورای عالی صلح، این شورا خواستار تحقیق در باره اظهارات آٔقای مجاهد شده است.

شورای عالی صلح گفته که مولوی عبدالحکیم مجاهد موضوعاتی را که روز پنجشنبه در نشست مرکز مطالعات استراتژیک افغانستان مطرح کرد، دیدگاه شورای عالی صلح نیست بلکه موضوع‌گیری شخصی خود آقای مجاهد است.
شورای عالی صلح در بیانیه‌ای گفته است که عبدالحکیم مجاهد روز پنجشنبه در نشست مرکز مطالعات استراتژیک به عنوان نماینده و فرستاده این شورا شرکت نکرده است. در بیانیه شورای عالی صلح آمده است: «در شرایط کنونی دشمنان صلح و ثبات افغانستان دست به دست هم داده تا بتوانند از این بیشتر بر پیکر واحد ملت مسلمان و رنجدیده افغانستان ضربات وارد نمایند.» این شورا در عین‌حال تاکید کرده است: «شورای عالی صلح خواهان بررسی دقیق موضوع از جانب ارگان‌های ذیربط بوده که براساس نتایج آن قضاوت صورت گیرد.»
مولوی عبدالحکیم مجاهد در اظهارات روز پنجشنبه خود از گروه طالبان به عنوان «فرشتگان صلح» یاد کرده هم‌چنین از اعدام داکتر نجیب‌الله رییس‌جمهور پیشین توسط این گروه دفاع کرد. آقای مجاهد هم‌چنین از برهان‌الدین ربانی و احمدشاه مسعود نیز، به عنوان «بغاوت‌گر» یاد کرده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала