هئیت اسپانیایی برای فروش پنج رزمناو با عربستان سعودی مذاکره می کند

© Sputnik / Dover MarinaТяжелый атомный ракетный крейсер "Петр Великий" во время прохода авианосной группы Северного флота России через пролив Ла-Манш
Тяжелый атомный ракетный крейсер Петр Великий во время прохода авианосной группы Северного флота России через пролив Ла-Манш - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فلیپ ششم پادشاه اسپانیا همراه با هئیت ده نفری از بازرگانان اسپانیا از جمله رئیس شرکت کشتی سازی « Navantia » به عربستان سعودی سفر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، فلیپ ششم پادشاه اسپانیا همراه با هئیت ده نفری از بازرگانان از جمله رئیس شرکت کشتی سازی« Navantia» به عربستان سعودی سفر کرد تا قرارداد فروش پنج رزمناو به مبلغ بیش از دو میلیارد یورو را امضا کند.

Саудовский спецназ на церемонии в Эр-Рияде - اسپوتنیک افغانستان
تمسخر امریکائی ها به اردوی ناتوان عربستان

پادشاه اسپانیا تا 16 جنوری در عربستان خواهد ماند و طی این مدت وی با هئیت متشکل از ده بازرگان اسپانیایی از جمله خوزه مانوئل ریولیتا رئیس شرکت کشتی سازی Navantia در ریاض اقامت خواهند کرد. قرار است شرکت Navantia قراردادی فروش پنج رزمناو به مبلغ بیش از دو میلیارد یورو را با عربستان سعودی امضا کند. مذاکرات برای عقد این قرارداد در مراحل پایانی است.

 لازم به ذکر است که ریاض تمایل به انعقاد چند قرارداد نظامی دیگر نیز دارد. اسپانیا در حوزه صادرات تسلیحات نظامی جایگاه هفتم را در دنیا دارد.

به گفته دبیرخانه تجارت دولتی اسپانیا، این کشور در نیمه اول سال 2016 از فروش تسلیحات و تجهیزات نظامی به کشورهای مختلف دنیا 1،837 میلیارد یورو درآمد داشته است.

این سفر پادشاه اسپانیا به ریاض دو بار پیش از این به تعویق افتاد، او قرار بود در فیبروری سال گذشته به عربستان سفر کند، اما  به دلیل وضعیت بی ثباتی سیاسی نتوانست از ریاض دیدن کند و در نومبر سال گذشته چند ساعت پیش از پرواز به خاطر درگذشت شاهزاده ترکی بن عبدالعزیز آل سعود برادر پادشاه عربستان لغو شد.

Сброс бомбы B61-12 без заряда с истребителя F-15E на полигоне Топона в штате Невада, США - اسپوتنیک افغانستان
برتانیا 500 بمب خوشه ای به عربستان سعودی تحویل داد

مبلغ قرارداد تسلیحات و تجهیزات نظامی با عربستان سعودی در شش ماه اول سال گذشته به 70 میلیون یورو میرسد. و در پاییز  سال گذشته دولت این کشور محدودیت فروش مهمات توپخانه به عربستان سعودی را لغو کرده و مقدار 40 میلیون یورو سلاح به این کشور به فروش رساند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала