تاسف وزارت خارجه از اظهارات عبدالقیوم کوچی در باره تاجکستان

© Photo / Shukhrat Sa'dievتاسف وزارت خارجه از اظهارات عبدالقیوم کوچی در باره تاجکستان
تاسف وزارت خارجه از اظهارات عبدالقیوم کوچی در باره تاجکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: وزارت امور خارجه از اظهارات اخیر قیوم کوچی سفیر افغانستان در مسکو ابراز تاسف کرده و این اظهارات را دیدگاه شخصی آقای کوچی خوانده است.

وزارت امور خارجه می‌گوید که عبدالقیوم کوچی اخیر با مطرح کردن برخی از موضوعاتی باعث ناراحتی برخی از کشورهای آسیای میانه به ویژه جمهوری تاجکستان شده است. این وزارت تاکید کرده که اظهارات قیوم کوچی بازتاب دهنده سیاست خارجی افغانستان در قبال کشورهای همسایه و منطقه نیست بلکه نظر شخصی اوست. این وزارت نسبت به چنین اظهاراتی ابراز تاسف کرده است.
وزارت امور خارجه افغانستان در اعلامیه‌ای گفته است: «جمهوری تاجیکستان یک همسایه خوب و دوست همیشگی افغانستان است و رابطه دوستانه و مناسبات نیک دو کشور، بر مبنای مشترکات و مناسبات دیرینه تاریخی، فرهنگی، زبانی و دینی دو ملت و همچنان منافع ملی دو کشور، همسایگی خوب و احترام متقابل استوار می‌باشد.» این وزارت تاکیدکرده است: «خوشبختانه روابط جمهوری اسلامی افغانستان با جمهوری تاجیکستان در بخش‌های مختلف، در حال استحکام و تقویت بیشتر قرار دارد و هر دو کشور، در مجامع و سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی همواره از مواضع یکدیگر حمایت کرده‌اند.»
عبدالقیوم کوچی کاکای اشرف‌غنی رییس جمهور، اخیرا مقام‌های دولت تاجکستان را به قاچاق مواد مخدر متهم کرده و همچنین گفته بود که سران کشورهای آسیای میانه دست‌نشانده روس‌ها هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала