پارلمان افغانستان خواستار پیگرد مسئولان امنیتی که غفلت کرده اند، شده است

© AP Photo / Rahmat Gulپارلمان افغانستان خواستار پیگرد مسئولان امنیتی که غفلت کرده اند، شده است
پارلمان افغانستان خواستار پیگرد مسئولان امنیتی که غفلت کرده اند، شده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
برخی از اعضای مجلس نماینده‌گان افغانستان در واکنش به حملات تروریستی هفته گذشته خواسته اند تا آنعده مسئولان امنیتی که مرتکب غفلت وظیفه‌ای شده اند، مورد پیگرد قانونی قرار بگیرند.

به گزارش خبرگزاری آوا،  عبدالرووف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان وقوع رویدادهای تروریستی هفته گذشته را پرسش‌برانگیز خواند و گفت:" با وجود تدابیر شدید امنیتی چگونه در مهمانخانه والی قندهار انفجار صورت گرفت؟".
در نتیجه انفجار در مهمانخانه والی قندهار، دوتن از اعضای شورای ملی نیز کشته شدند که این امر باعث افزایش نگرانی سایر اعضای شورای ملی شده است.
رییس مجلس نمایندگان نیز از کم‌‌توجهی نهادهای امنیتی در تامین امنیت جان وکلا انتقاد کرد و گفت: "کمیسیون مصوونیت در هماهنگی با حکومت هیات مشترکی را تشکیل دهد و تهدیدات امنیتی علیه وکلا را بررسی کند تا در روشنایی آن تدابیر لازم روی دست گرفته شود".

صالح محمد صالح عضو مجلس نماینده‌گان در نشست علنی امروز این مجلس گفت:"مسئولان امنیتی با بیان اینکه حملات تروریستی در کشور کار استخبارات پاکستان است، خلاص نمی‌شوند".

وی خطاب به مسئولان امنیتی گفت:"پس استخبارات شما مشغول چه کار است؟".

آقای صالح جاسازی مواد انفجاری در مهمان‌خانه والی کندهار "شرم‌آور" خواند و گفت هر کسی که غفلت کرده، باید مورد پیگرد قرار بگیرد.

هفته گذشته در نتیجه حملات تروریستی در کابل، کندهار و هلمند ده‌ها تن کشته و زخمی شدند.     

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала