گزارش جدید "سیگار" درمورد ناتوانی نیروهای امنیتی افغانستان نادرست است

© REUTERS / Omar Sobhaniگزارش جدید "سیگار" درمورد ناتوانی نیروهای امنیتی افغانستان نادرست است
گزارش جدید سیگار درمورد ناتوانی نیروهای امنیتی افغانستان نادرست است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سیگار روز چهارشنبه هفته گذشته در گزارشی نوشته بود که مناطق تحت کنترول دولت افغانستان در سال 2016 به طور قابل ملاحظه ای کاهش یافته و طالبان توانسته اند مناطق بیشتری را تصرف کنند.

اداره سرمفتش ویژه برای بازساری افغانستان "سیگار" در گزارش جدیدی از ناتوانی نیروهای امنیتی افغانستان در تامین امنیت کشور نوشته است و یادآور شده است که نیروهای امنیتی افغان مناطق قابل ملاحظه‌ای را در نبرد با طالبان از دست داده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رها پرس، محمد رادمنش معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در واکنش به این گزارش گفته است:"این گونه محاسبات ثابت نمی باشند. هم اکنون ما بسیاری از مناطق را از دشمن باز پس گرفته ایم".

اداره سیگار نوشته است:"نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان همچنان قادر به تامین امنیت تمام افغانستان نیستند و کنترول مناطقی را از دست داده اند".

سیگار همچنین افزوده است که در ماه اگست سال گذشته، ماموریت نظامی آمریکا در افغانستان گفته بود که دولت افغانستان تنها کنترول 63،4 فیصد افغانستان را در اختیار دارد، در حالیکه در سال 2015 این رقم 72 درصد بود.

اما مقامات دولت افغانستان می گویند که سیگار در گزارش خود دستاوردهای نیروهای امنیتی افغانستان در بازپس گیری مناطق را در نظر نگرفته است.

مقامات دولت افغانستان می گویند که تقریبا دو سوم از 407 ولسوالی کشور را تحت کنترول دارند و طالبان تنها 33 ولسوالی را در اختیار دارد که تقریبا کمتر از 10 فیصد از ولسوالی های کشور می باشد.

در همین حال، ارزیابی اخیر نظامیان آمریکایی 116 ولسوالی کشور را مناطق تحت درگیری عنوان کرده است.

از سویی دیگر، مقامات در وزارت های دفاع و داخله می گویند که در نتیجه عملیات های ضد تروریستی که طی سال 2016 در سراسر کشور راه اندازی شدند، بیش از 18500 تن از شورشیان مسلح را به هلاکت رسیده اند و 12 هزار تن را دیگر زخمی شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала