برگزاری اقدام اعتراضی در واشنگتن به مناسبت بستن زندان گوانتانامو + (ویدیو)

© Flickr / Justin Normanزندان گوانتانامو
زندان گوانتانامو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آژانس Ruptly، در واشنگتن، پایتخت ایالات متحده، به مناسبت 15 مین سالگرد افتتاح زندان گوانتانامو تظاهرات برگزار شد که در ان مردم علیه شکنجه و بازداشت بدون تاریخ معین زندانیان اعترض کرده بودند.

معترضان که لباس نارنجی مخصوص زندانیان گوانتانامو را پوشیده بودند، توسط پولیس بازداشت شدند. به مقامات از برگزاری اعترضات اطلاع داده نشده بود. به گزارش آژانس، راهپیمایی در جوار دیوار دیوان عالی کشور برگزار شد. تظاهرات تا مجلس سنا، ادامه یافت و آنها نامه طویل ای را که از سوی 60 هزار نفر امضا شده بود و در آن از قانونگذاران خواسته بودند تا زندان متذکره بسته شود.
زندان ویژه گوانتانامو در پایگاه نظامی ای در کوبا قرار دارد که از سال 1903، پایگاه نیروهای دریایی امریکا میباشد. در آنجا افراد از 11 سپتامبر سال 2001، به اتهام مشارکت در تروریسم بین المللی در بازداشت به سر می برند.
در ارتباط با عملیات ضد تروریستی در افغانستان از سال 2001 به آنجا اعضای گروهای ترورستی القاعده و طالبان و دیگر سازمان ها که اکریکا آنها را ترورست میشمارد، به سر می برند. رئیس جمهور منتخب آمریکا دونالد ترامپ مخالف بسته شده این زندان است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала