آل‌نهیان: برادری امارات و افغانستان متاثر نمی‌شود

عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: شیخ خلیفه بن زاید آل‌نهیان رییس دولت امارات متحده عربی، در یگ گفتگوی تلیفونی با اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان، نسبت به ادامه‌ی همکاری‌های این کشور با افغانستان اطمینان داده می‌گوید که حمله تروریستی شام روز گذشته در ولایت قندهار، بر روابط و «برادری» افغانستان و امارات متحده عربی تاثیر نمی‌گذارد.

دفتر ریاست‌جمهوری افغانستان با اعلام این خبر، به نقل از رییس دولت امارات متحده عربی گفته است که اشرف‌غنی و شیخ خلیفه بن زاید آل‌نهیان در باره حمله تروریستی شام گذشته در قندهار باهم گفتگو کرده‌اند. در حمله شام گذشته که در مهمان خانه والی قندهار صورت گرفت، پنج تن از دیپلومات‌های امارات کشته و سفیر این کشور در کابل، زخمی شده است.

رییس دولت امارات متحده امریکا با تاکید بر تحکیم روابط میان افغانستان و کشورش گفته است: «چنین اعمال، دوستی بزرگ و برادری بین دو کشور را متاثر نمی‌سازد و در تقویت روابط ما تعلل و سکتگی ایجاد نمی‌کند.»

اشرف‌غنی نسبت به حادثه شام گذشته در قندهار ابراز تاسف کرده اما می‌گوید که دولت افغانستان مسوولیت دارد تا فضای مصوون و امنی برای دیپلومات‌های خارجی فراهم کند. او گفته که به نهادهای مسوول امنیتی دستور داده تا در حفاظت از جان دیپلومات‌ها توجه بیشتری داشته باشند.

در حمله شام روز گذشته در قندهار، برعلاوه کشته شدن پنج دیپلومات اماراتی، سفیر این کشور در کابل نیز زخمی شده است. سفیر امارات برای افتتاح بنیاد خیریه آل‌نهیان به ولایت جنوبی قندهار رفته بود. در این انفجار معاون والی قندهار با چند تن دیگر نیز کشته و شماری هم زخمی شده‌اند. مسوولیت این رویداد را تاکنون گروهی به عهده نگرفته است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала