نیرو های غربی در فراه مستقر شدند

© AFP 2023 / CHOO YOUN-KONGنیرو های غربی در فراه مستقر شدند
نیرو های غربی در فراه مستقر شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام های محلی ولایت فراه در غرب کشور می گویند که نیروهای امریکایی و ایتالیایی در این ولایت مستقر شده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل خبرگزاری "بخدی"، محمد ناصر مهری سخنگوی والی فراه گفته است که؛ این نیروها در میدان هوایی ولایت فراه با طیاره های جنگی مستقر شدند.
اقای مهری می گوید که نیروهای امریکایی و ایتالیایی در چوکات نیروهای حمایت قاطع در روز شنبه وارد فراه شده تا از نیروهای امنیتی کشور در این ولایت حمایت کنند.
ولایت فراه در غرب کشور یکی از ولایت های نسبتا ناامن افغانستان به شمار می رود که گفته می شود مخالفان مسلح دولت به دلیل هم مرز بودن فراه با ایران و راه بندر چابهار در این ولایت دست به ناامنی ها می زنند.
در همین حال سرور عثمانی فراهی نمیانده ولایت فراه در مجلس نمایندگان به بی بی سی گفته است که وضعیت امنیتی در این ولایت نگران کننده است.
او گفته است هر چند که در روز های گذشته طالبان با نیرو های امنیتی در این ولایت درگیر شده اما تا هنوز گروه طالبان موفق نشده اند که منطقه ی را به کنترل خود بگیرند.
فراهی از وضعیت امنیتی در ولایت فراه ابراز نگرانی کرده و گفته است که طالبان تا چند کیلومتری مرکز این ولایت رسیده اند.
محمد ناصر مهری سخنگوی والی فراه اما می گوید با وجود این که طالبان با نیروهای امنیتی درگیر شده اند اما به گفته او نیروهای امنیتی در این ولایت از توانایی های لازم برخوردار بوده و اجازه پیشروی به طالبان را نخواهد داد.
مهری می گوید که جنگجویان گروه طالبان توسط نیروهای امنیتی به عقب زده شده اند.
نیروهای امریکایی و ایتالیایی درحالی در فراه مستقر می شوند که هفته گذشته وزارت دفاع امریکا اعلام کرد که 300 تن از نیروهای این کشور در ولایت هلمند مستقر می شوند.     

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала