بشار اسد به زودی پیروزی خود را اعلام خواهد کرد

© AP Photo / SANAبشار اسد به زودی پیروزی خود را اعلام خواهد کرد
بشار اسد به زودی پیروزی خود را اعلام خواهد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مردخای کیدار شرق شناس اسرائیلی پیش بینی کرد که بشار اسد رئیس جمهوری سوریه به زودی پیروزی خود را اعلام کند و در این شرایط با توجه به پیروزی گروههای هوادار ایران در عراق، لبنان و یمن، عربستان بزرگترین بازنده این نبردها خواهد بود.

به گزارش سپوتنیک،به نقل از افکارنیوز، وی در گفت وگو با روزنامه «یسرائیل هایوم» (اسرائیل امروز) همچنین پیش بینی کرد که عربستان حداکثر تا پنج سال دیگر ورشکسته خواهد شد.

کیدار افزود: پس از نبرد حلب فقط الرقه واقع در شرق سوریه است که به عنوان پایتخت داعش در اشغال آن قرار دارد اما با آزادی حلب و امکان آزادی موصل ، الرقه نیز از اشغال داعش آزاد خواهد شد.

وی گفت، عامل مهم در این تحولات این بوده است که نیروهای ارتش سوریه بار دیگر ابتکار عمل را به دست گرفتند و روحیه مبارزه و خوشبینی به آنان بازگشته است در مقابل نیروهای شورشی در سال های اخیر به جان یکدیگر افتاده اند و از ابتدا نیز با یکدیگر متحد نبودند در نتیجه اکنون بهای این وضعیت را می پردازند.

کیدار تصریح کرد، چنانچه این روند در سوریه ادامه پیدا کند، به احتمال زیاد بشار اسد پس از چند ماه می تواند پیروی خود را چه بر شورشیان یا ارتش آزاد و یا داعش اعلام کند.

این شرق شناس اسرائیلی ادامه داد، در عراق نیز نیروهای ارتش، عرصه را بر داعش در موصل تنگ کرده اند و بر تحقق هدف مورد نظر خود پافشاری دارند و در این راه از حمایت خارجی شامل اعضای ائتلاف بین المللی علیه داعش برخوردارند به این ترتیب که این کشورها پشتیبانی هوایی را برای آنان فراهم می کنند و مبارزات نیروهای پیشمرگه کُرد نیز با داعشی ها ادامه دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала