دانش: برداشت‌ها در باره عدم قانون سطحی است

© Photo / دفتر معاون دومدانش: برداشت‌ها در باره عدم قانون سطحی است
دانش: برداشت‌ها در باره عدم قانون سطحی است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان، برداشت‌ها در باره عدم تطبیق اساسی این کشورها را غیرمنصفانه و سطحی خوانده است.

اسپوتنیک، کابل: سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان، برداشت‌ها در باره عدم تطبیق اساسی این کشورها را غیرمنصفانه و سطحی خوانده است.

آقای دانش که امروز در مراسم افتتاح انستیتوت تخصصی صلح، رسانه و حکومت‌داری خوب صحبت می‌کرد، گفت: «علی رغم مشکلات و چالش‌هایی که در تطبیق قانون اساسی داشته‌ایم، قضاوت‌ها در مورد عدم تطبیق مواد قانون اساسی، غیرمنصفانه و سطحی است.»

معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان از فعالیت‌های ارگانیک نهادها در درون دولت، رعایت حقوق بشر، آزادی‌های مدنی و بیان، برگزاری چندین دور انتخابات ریاست جمهوری، پارلمانی و شوراهای ولایتی به عنوان دست‌آوردهای مهمی ناشی از حکم قانون اساسی عنوان کرده افزود که اجرای قانون اساسی با چالش‌هایی نیز همراه بوده است. سرور دانش گفت: «جنگ و ناامنی، سطح پایین ظرفیت ادارات دولتی، مشکلات در امر قانون‌گذاری میان پارلمان و حکومت، نارسایی‌ها در متن قانون اساسی و نبود بودجه کافی برای تطبیق قوانین از مهم‌ترین مشکلات در راستای عدم تطبیق درست قانون اساسی است که رهبری حکومت آگاه به این مشکلات و مصمم به رفع آنهاست.»

سرور دانش از قانون اساسی موجود افغانستان به عنوان بهترین قانون اساسی در سطح کشورهای منطقه یاد کرده و از رسانه‌ها خواست تا در اجرای بهتر قانون حکومت را یاری کنند. آقای دانش می‌افزاید که رسانه‌ها مهم‌ترین پشتوانه حاکمیت قانون و صلح در کشور به شمار می‌روند. وی گفت: «رسانه نه دیگر تنها رکن چهارم دموکراسی نیست بلکه جزیی از زندگی روزمره انسان امروز است و بدون آن زندگی اجتماعی امکان پذیر نیست.»
 سرور دانش به اجرای قانون اساسی افغانستان تاکید کرد و گفت که حکومت وحدت ملی اجرای قانون را در اولویت کاری خود قرار داده است. وی افزود: «مهم ترین معیار برای حکومتداری خوب، عمل به قانون اساسی است و همگان باید عهد کنیم که به قانون اساسی احترام می‌گذاریم و چیزی بالاتر از آن در زندگی ما وجود ندارد و هیچ کسی نیز بالاتر از قانون نیست. تطبیق قانون اساسی در راس اولویت‌های حکومت وحدت ملی قرار دارد و در راستای تطبیق آن تا کنون 168 سند تقنینی را تدوین و تصویب کرده است.»

 این اظهارات در حالی بیان می‌شود که قبل از ظهر امروز اشرف‌غنی رییس جمهور و عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی نیز در مراسم گرامی داشت از هفته قانون اساسی، به اجرای قانون تاکید کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала