لغو قرارد داد سمنت غوری و معادن کرکر- دودکش

© Photo / ارگطرح بودجه 466 میلیارد افغانی سال آینده توسط کابینه تایید شد
طرح بودجه 466 میلیارد افغانی سال آینده توسط کابینه تایید شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کابینه دولت با تائید گزارش وزارت معادن در مورد تخطی شرکت قرارداد کننده کارخانه سمنت غوری و معادن کرکر- دودکش، این قرارداد را لغو کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پژواک، دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری در خبرنامه یی پس از  نشست امروز کابینه که به ریاست محمد اشرف غنی رئیس جمهور برگزار شد، چنین نگاشته است.

غزال حبیب یار صافی، سرپرست وزارت معادن و پترولیم، گزارش این وزارت را در مورد مشکلات قرارداد کارخانه سمنت غوری و معادن ذغال سنگ کرکر — دودکش ارایه کرد.

وی گفت که قرارداد کارخانه سمنت غوری و معادن ذغال سنگ کرکر — دودکش در سال ۱۳۸۵ با شرکت "افغان انویسمنت" عقد گردید که مدت اعتبار آن از اول حمل ۱۳۸۶ برای مدت ۴۰ سال است.

اما خانم حبیب یار تصریح کرد که مطابق به قرارداد، شرکت قرارداد کننده به تعهدات خود عمل نکرده و از بابت پرداخت حق الامتیاز، کرایه سطح زمین و حق اجاره مقروض می باشد.

سرپرست وزارت معادن خاطر نشان کرد که تطبیق نشدن مواد قرارداد از سوی این شرکت، نه تنها باعث محدودیت در استخراج ذغال سنگ شده، بلکه باعث تخریب سوف های این معادن نیز شده است.

کابینه بعد از بحث همه جانبه این قرارداد را فسخ کرد و کمیته وزرا مندرج در قانون معادن را موظف کرد تا این قرارداد را دوباره ترتیب و به مزایده بین المللی بگذارد.

همچنان، کابینه فیصله کرد تا علیه شرکت قرارداد کننده به دلیل عمل نکردن به تعهدات مندرج قرارداد و قوانین نافذ کشور اقامه دعوا شود.  

در ادامه این نشست، طرح وزیر صحت عامه مبنی بر معافیت محصول گمرکی ۳۲ عراده امبولانس که از جانب موسسه Saudi Relief Committee For Afghanistan که  بر اساس یک تفاهم‎‎نامه به افغانستان مساعدت شده است، ارایه کرد که مورد تصویب قرار گرفت.  

 در پایان این نشست، یادداشت تفاهم میان وزارت امور خارجه و موسسه الغرافه قطر در پیوند به اعمار مسجد و تعمیر چهار طبقه‏یی درمحوطه این وزارت، یادداشت تفاهم میان انستیتوت باستان شناسی وزارت اطلاعات و فرهنگ و انستیتوت شرق شناسی دانشگاه شیکاگوی امریکا پیرامون حفظ مشارکت و برنامه‏های میراث‏های فرهنگی، موافقتنامه ۲۸ قلم تجهیزات نظامی از سوی ترکیه به اردوی ملی، تفاهم‏نامه مشورت‎های سیاسی میان وزارت امورخارجه افغانستان و عربستان سعودی و   تفاهم‏نامه وزارت مالیه و اداره ملی خدمات عامه و نو‎آوری اجتماعی آذربایجان در رابطه به همکاری در ایجاد میکانیزم پیشرفته مورد تائید گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала