روسیه سیستم هشدار دهنده فراگیر راکتی درست می کند

© AFP 2023 / Max Delanyراکت های مدافعه هوایی کشتی های نیروهای بحری روسیه
راکت های مدافعه هوایی کشتی های نیروهای بحری روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه در واکنش به استقرار سامانه جهانی پدافند راکتی امریکا، سیستم هشدار دهنده فراگیر ایجاد می کند که تمامی خاک این کشور به ویژه مناطق مرزی و مهم را زیر پوشش قرار می دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، سامانه هشدار دهنده راکتی فراگیر از مجموعه ایستگاههای ردیابی راکتی (راداری) ایجاد می شود که در مناطق مختلف روسیه فعالیت می کنند.
به نوشته روز چهارشنبه پایگاه روزنامه مسکوفسکی کامسامولتس، سامانه هشدار دهنده فراگیر برای نخستین بار پس از فروپاشی شوروی (سال 1991) ایجاد می شود که می تواند هر راکت اعم از قاره پیما یا تاکتیکی را در هر جهتی پیرامون مرزهای روسیه ردیابی و شناسایی کند.
سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در گزارشی به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور اعلام کرد: کار ایجاد سامانه هشدار دهنده راکتی فراگیر جریان دارد.
شایگو ادامه داده است: افزون بر سامانه هشدار دهنده فراگیر، سیستم هشدار دهنده هوایی، دریایی و زیردریایی طراحی می شود و به این ترتیب اوضاع مناطق پیرامون روسیه در هوا، دریا و زیر دریا تحت کنترل قرار می گیرد. 
وزیر دفاع روسیه همچنین از آغاز آزمایش سه ایستگاه ردیابی راکتی جدید در مناطق اورسک، بارنائول و ینیسیسک خبر داد که سال جاری مراحل آزمایشی آنها پایان می یابد.
بنا به این گزارش، همچنین ایستگاههای ردیابی راکتی مورمانسک، پچوره و بارانوویچ هم با استفاده از فناوری های پیشرفته نوسازی شده است. 
شایگو گفت: برای نخستین بار در روسیه پس از فروپاشی شوروی در تمامی جهات راهبردی و مناطق پیرامونی کشور سامانه هشدار دهنده موشکی ایجاد می شود که در مورد هر نوع راکت یا هواپیمایی اطلاع رسانی به هنگام می کند.
از سال 2014 مسکو تاکنون شاهد تداوم استقرار سامانه پدافند راکتی امریکا در لهستان و رومانی در شرق اروپا و همچنین حضور موقت یا دائمی نظامیان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و امریکایی در سه کشورهای بالتیکی لتونی و استونی هم مرز روسیه، لیتوانی و همچنین مولداوی و گرجستان پنج جمهوری سابق شوروی است.
افزون بر آن امریکا در کوریای جنوبی سامانه پدافند راکتی تاد مستقر کرده و روسیه از استقرار این سامانه و تاثیر آن بر ثبات راهبردی منطقه خاور دور خود ابراز نگرانی کرده است.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала