دمشق مخالف گفتگوی دوجانبه با آنکارا است

© Photo / Zahra Ahmadiدمشق مخالف گفتگوی دوجانبه با آنکارا است
دمشق مخالف گفتگوی دوجانبه با آنکارا است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ولید معلم: به علت حمایت های ترکیه از گروه‎های تروریستی در سوریه، مقامات سوریه همیشه از ترکیه به عنوان یک کشور مداخله گر و متجاوز یاد کرده‎اند، و به همین علت دولت دمشق به دلیل سابقه مخرب آنکارا در سوریه به هیچ عنوانی حاضر نیست به طور دو جانبه با آنکارا وارد گفتگو شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جام جم آنلاین، وزیر خارجه سوریه همراه با هیأتی به ایران سفر می کنند، طی این سفر گفتگو های در رابطه با نزدیکی دیدگاه‎های طرفین در منطقه به منظور همنوایی ‎های لازم در بخش نظامی در مقاطع مختلف صورت می‎گیرد. محمد ایرانی سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در بیروت ضمن تاکید بر اهمیت دیدار با ولید معلم  و هیأت همراه وی با مقامات عالی رتبه ایران گفته است: "پس از آزاد سازی حلب صحنه سیاسی منطقه به سمت دیگر گونی و فعال تر شدن به پیش می‎رود. محمد ایرانی با نگاهی بر نشست سه جانبه اخیر در شهر مسکو در مورد بحران سوریه و تاثیر آن در مناقشات منطقه اظهار نمودند که؛ حضور ایران، روسیه و ترکیه در این نشست پس از تحولات اخیر حلب نشان دهنده نزدیک شدن سوریه به یک صلح پایدار می باشد. سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در بیروت ضمن اشاره بر دیدارهای وزیر خارجه سوریه با رییس جمهور و مقامات دیپلماسیایران خاطر نشان کرده است که؛ پیام سپاسگزاری بشار اسد از تهران به دلیل حمایت‎هایش از دمشق در برابر تروریسم یکی از موارد مهم این گفتگوها بود. آقای محمد ایرانی در ادامه گفت که بررسی فعال کردن راه های سیاسی و هماهنگ در معادلات پیش روی سوریه و نیز نحوه مقابله با نیروهای مخالف مسلح را از دیگر موضوعات این ملاقات برشمرد. وی یادآور شد که؛ بیشترین محور مذاکرات ولید معلم در بخش اقدامات همنوایی با جمهوری اسلامی ایران در زمینه مدیریت صحنه تحولات  ارزیابی می‎شود. مدیر کل خاورمیانه در وزارت خارجه در مورد اظهار نظر ولید معلم وزیر خارجه سوریه در مورد اینکه در هیچ یک از اسنادی که حرف از آتش بس در سوریه تاحالا به امضا  رسیده نامی از ترکیه به میان نیامده و نیست، و به علت دخالت های ترکیه در امور داخلی سوریه و حمایت های ترکیه از گروه‎های تروریستی در جنگ با مردم سوریه، و به همین دلیل مقامات رسمی سوریه از ترکیه همیشه به عنوان یک کشور مداخله گر در امور سوریه و متجاوز یاد کرده‎اند. وی خاطر نشان نمود که؛ دولت دمشق به دلیل سابقه غیر معقول و نادرست آنکارا در پشتیبانی تروریست ها در سوریه، به هیچ عنوانی حاضر نیست به طور دو جانبه با آنکارا وارد گفتگو شود.

 

 محمد ایرانی سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در لبنان ابراز داشت: به هر جهت روسیه و ترکیه از بازیگرانی هستند که بخشی از جریانات داخل سوریه را نمایندگی می‎کنند، و بحث و تبادل نظر طرف های درگیر برای صلح موثر بوده، و با این وجود همچنان دیوار بی‎اعتمادی بین دمشق و آنکارا فاصله انداخته و باقی  است. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала